A Brand New World (fd Radio Design) expanderar och bygger ny säljavdelning

A Brand New World (fd Radio Design) expanderar och bygger ny säljavdelning A Brand New World expanderar nationellt och internationellt med nyöppnade kontor i Göteborg och Gdansk, Polen. Dessutom öppnar inom kort kontor i Sofia Antipolis, Frankrike och i Hamburg, Tyskland. En ny säljavdelning etableras för att strategiskt stärka försäljningen inom A Brand New World. Anders Lundgren, nytillträdd försäljningschef, ansvarar för den nya säljorganisationen. Följande fyra nyrekryterade säljare bygger tillsammans med befintliga medarbetare upp den nya säljorganisationen. Anders Lundgren har tillträtt som försäljningschef för A Brand New World. Anders kommer närmast från Merkantildata där han varit regions- och försäljningschef. "Jag ser fram emot att bygga upp den nya sälj- och marknadsorganisationen i detta mycket spännande och expansiva företag med sin unika kompetens", säger Anders Lundgren. Michael Pohl kommer att tillträda som säljansvarig för dotterbolaget TransportOnline i Tyskland. Michael kommer närmast från en anställning som Commercial Director hos Boxman i Tyskland. Christan Jernkrook har tillträtt som säljansvarig för affärsområdet Thin Clients. Christian var senast anställd som Försäljnings- och Marknadschef hos Perstorp Industrial Surfaces Ltd, England. Andreas Wilding har tillträtt som affärsansvarig hos moderbolaget. Andreas kommer närmast från en tjänst som teamchef för telekom och operatörer hos Merkantildata. Vidare kommer A Brand New World även att under innevarande år expandera med ett antal nya kontor. På det internationella planet handlar det närmast om Gdansk, Polen och på nationell basis är det Göteborg, som står närmast i tur. Det nya kontoret i närheten av Gdansk i Polen ger oss närhet till en ny och spännande marknad i en expansiv region. Dessutom får vi möjlighet att rekrytera välutbildad personal. I slutet av året kommer vi att vara 10 personer på det polska kontoret, säger Pål Krüger, VD på A Brand New World. Med ett kontor i Göteborg kommer vi närmare de kunder som använder våra system för trådlös övervakning och administration av medicinska behandlingar. Under hösten kommer vi att vara 10 personer på kontoret i Göteborg, säger Per Hammargren, vice VD på ICU Scandinavia, ett dotterbolag till A Brand New World. A Brand New World (fd Radio Design) är ett kunskapsföretag som utvecklar lösningar inom mobilt Internet, mobila radiosystem och datakommunikation. Företaget arbetar inom ett antal olika segment, bland annat sjukvård och hälsa, telekom, samt fordon och transport. A Brand New World har idag ca. 180 medarbetare med huvudkontor i Kista, Stockholm. Dotterbolagen TransportOnline AS och ICU AB ingår i koncernen, som förutom i Stockholm har kontor i Göteborg, Oslo, Hong Kong, Söul, Signau, Schweiz och Gdansk, Polen. A Brand New Worlds (Radio Design) aktie är noterad på Nya Marknaden vid OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information se www.abnw.net eller kontakta: Pål Krüger, VD, A Brand New World Tel: 08-477 99 55 Mobil: 0708-35 30 05 E-post: paul.kruger@radiodesign.se Per Hammargren, vVD, ICU Scandinavia Tel: 08-477 98 96 Mobil: 070-572 37 80 E-post: per.hammargren@icu.se Anders Lundgren, Försäljningschef A Brand New World Tel: 08-477 98 46 Mobil: 0708-35 30 22 E-post: anders.lundgren@radiodesign.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00140/bit0002.pdf