A Brand New World utrustar sin produkt "Blueport" med telefoni över Internet

A Brand New World utrustar sin produkt "Blueport" med telefoni över Internet I februari presenterade A Brand New World Blueport för första gången. En produkt som möjliggör kostnadseffektiva internetlösningar i såväl företags- som hemmiljö. Genom tillförd funktionalitet utökar nu A Brand New World användningsområdet för Blueport med internettelefoni. Människor med telefoner, utrustade med Bluetooth (blåtand), ges möjlighet att kommunicera kostnadsfritt i lokaler utrustade med Blueport. Produkten väntas komma i produktion våren 2001. "Införande av internettelefoni i Blueport är ett viktigt strategiskt steg för A Brand New World. Produkten kommer att utgöra en grundläggande komponent vid byggnation av alternativa infrastrukturer", säger Pål Krüger, VD, A Brand New World. A Brand New World (fd Radio Design) är ett kunskapsföretag som utvecklar lösningar inom mobilt Internet, mobila radiosystem och datakommunikation. Företaget arbetar inom ett antal olika segment, bland annat sjukvård och hälsa, telekom, samt fordon och transport. A Brand New World har idag ca. 180 medarbetare med huvudkontor i Kista, Stockholm. Dotterbolagen TransportOnline AS och ICU AB ingår i koncernen, som förutom i Stockholm har kontor i Göteborg, Oslo, Hong Kong, Söul, Signau, Schweiz och Gdansk, Polen. A Brand New Worlds (Radio Design) aktie är noterad på Nya Marknaden vid OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information se www.abnw.net eller kontakta: Pål Krüger, VD, A Brand New World Tel: 08-477 99 55 Mobil: 0708-35 30 05 E-post: paul.kruger@radiodesign.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00160/bit0002.pdf