Radio Design köper ICU Scandinavia AB

Radio Design köper ICU Scandinavia AB Radio Design har tecknat ett avtal om förvärv av bolaget ICU Scandinavia AB. ICU är ett utvecklingsbolag inom trådlöst internet med fokus på sjukvårdsområdet. I förvärvet ingår också ICU Nordic AB samt ICU Technology GmbH med säte i Schweiz. Köpeskillingen uppgår till drygt 30 MSEK. -Med köpet av ICU stärker vi vår kompetens inom trådlös kommunikation i hemmet och trådlösa tillämpningar inom hälso- och sjukvård. Vi ser fram emot den förstärkning som ICU kan bidra med och ser mycket goda expansionsmöjligheter inom dessa marknadsområden, säger Pål Krüger VD för Radio Design. -Vi är mycket nöjda, säger Anders Holte, VD för ICU Scandinavia. Tillsammans med Radio Design blir vi mycket starka på marknaden och kommer att snabbare kunna vidareutveckla våra tjänster. Radio Design är ett kunskapsföretag som utvecklar lösningar inom mobilt internet, mobila radiosystem och datakommunikation, vilket inkluderar såväl produkter, applikationer som tjänster. Företaget har kunskapen, erfarenheten och resurserna som krävs för att utveckla en idé till en färdig produkt. Radio Design har idag 135 medarbetare med huvudkontor i Kista, Stockholm. För ytterligare information se www.radiodesign.se eller kontakta: Pål Krüger, VD Radio Design Tel: 08-477 99 55 Mobil: 0708-35 30 05 E-post: paul.kruger@radiodesign.se Tom Bryant-Meisner, vVD Radio Design Tel: 08-477 99 40 Mobil: 0708-35 30 31 E-post: tom.bryant-meisner@radiodesign.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/17/20000217BIT01130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/17/20000217BIT01130/bit0002.pdf