Radio Design noteras på Nya Marknaden

Radio Design noteras på Nya Marknaden Radio Designs B-aktie noteras onsdagen den 15 mars på Nya Marknaden vid Stockholms Fondbörs. Aktien kommer att noteras med kortnamn Rade B och en handelspost omfattar 100 aktier. Matteus Fondkommission kommer att vara Bolagets sponsor. Företaget har idag efter full utspädning av optionsrätter knappt 16 miljoner aktier. - Vi vill att det ska bli lättare att handla med bolagets aktier och vi ser noteringen på Nya Marknaden som ett steg närmare en officiell notering på Stockholms Fondbörs, säger Pål Krüger, VD på Radio Design. Radio Design är mitt inne i en utvecklingsfas där den nya inriktningen på företaget är att etablera sig i området där trådlösa system möter Internet. Företaget expanderar och har startat en rekryteringskampanj för att växa från 160 till 500 personer inom ett till ett och ett halvt år. - Radio Design har ändrat strategi och inriktning. Nu koncentrerar vi oss på trådlösa lösningar inom mobilt Internet, mobila radiosystem och datakommunikation. Här finns en stor marknad med en kraftig tillväxt, vilket redan fått en positiv inverkan på orderingången, säger Pål Krüger, VD på Radio Design. Radio Design är ett kunskapsföretag som utvecklar lösningar inom mobilt Internet, mobila radiosystem och datakommunikation, vilket inkluderar såväl produkter, applikationer som tjänster. Företaget har kunskapen, erfarenheten och resurserna som krävs för att utveckla en idé till en färdig produkt. Radio Design har idag 160 medarbetare med huvudkontor i Kista, Stockholm. För ytterligare information se www.radiodesign.se eller kontakta: Pål Krüger, VD Radio Design Tel: 08-477 99 55 Mobil: 0708-35 30 05 E-post: paul.kruger@radiodesign.se Tom Bryant-Meisner, vVD Radio Design Tel: 08-477 99 40 Mobil: 0708-35 30 31 E-post: tom.bryant-meisner@radiodesign.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00200/bit0002.pdf