Radio Design öppnar kontor i Frankrike

Radio Design öppnar kontor i Frankrike Som ett led i den fortsatta expansionen etablerar sig Radio Design nu i Sofia Antipolis nära Nice i Frankrike. Syftet är att där bygga upp en egen utvecklingsgrupp för såväl hård- som mjukvara och ta fram nya lösningar inom området mobilt Internet och mobiltelefoni. Sofia Antipolis är en teknologipark mitt i det tillväxtområde som sträcker sig mellan Barcelona, via södra Frankrike och till Milano. Där finns över tusen företag. Inte bara de unga internetföretagen, många av de stora aktörerna inom halvledarindustri och telekom har också filialer där. I Sofia Antipolis finns bland andra ETSI, som tagit fram specifikationen för GSM och som nu arbetar med specifikationer för UMTS och trådlös dataöverföring på de licensfria banden. Dessutom finns i området universitet och forskningsinstitut med inriktning på mobil kommunikation och antennteknik. - Det nya kontoret kommer att ge oss större möjligheter att agera på den europeiska marknaden och en större bas för att kunna rekrytera människor från hela Europa. Vi siktar på att vara fler än 10 personer på det franska kontoret i slutet av detta år och räknar sedan med en fortsatt expansion. Det säger Pål Krüger, VD på Radio Design. Radio Design är ett kunskapsföretag som utvecklar lösningar inom mobilt Internet, mobila radiosystem och datakommunikation. Företaget arbetar inom ett antal vertikala segment, bland annat sjukvård och hälsa, telekom, samt fordon och transport. Företaget har kunskapen, erfarenheten och resurserna som krävs för att utveckla en idé till en färdig produkt. Radio Design har idag 160 medarbetare med huvudkontor i Kista, Stockholm. För ytterligare information se www.radiodesign.se eller kontakta: Pål Krüger, VD Radio Design Tel: 08-477 99 55 Mobil: 0708-35 30 05 E-post: paul.kruger@radiodesign.se Tom Bryant-Meisner, vVD Radio Design Tel: 08-477 99 40 Mobil: 0708-35 30 31 E-post: tom.bryant-meisner@radiodesign.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000321BIT01110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000321BIT01110/bit0002.pdf