• Radio Innovation/

Genombrottsorder för svenska telekombolaget Radio Innovation – Mobax Group ny partner för Nordamerika och Sydafrika

Svenska telekombolaget Radio Innovation, som utvecklat, tillverkar och säljer en revolutionerande antennlösning, som avsevärt förbättrar förutsättningarna för mobil kommunikation ingår avtal med systemleverantören Mobax Group. Affären omfattar distribution och utökad försäljning på marknaderna USA, Sydafrika och Kanada.

Avtalet innebär att Mobax Group kommer att köpa system av Radio Innovation och leverera det som en tjänst till nätverksoperatörer i Sydafrika och Nordamerika, USA och Kanada.

”Det finns ett enormt behov av att förbättra 4G- och 5G-anslutning på den amerikanska landsbygden samt 5G i stadsområden både i USA och Kanada. Vi strävar efter att samarbeta med de stora nätverksoperatörerna, och med Mobax Group som partner ser vi fram mot ett nära samarbete och nya beställningar från deras kunder”, säger Dusyant Patel, vd Radio Innovation.

Radio Innovations antenner förlänger täckningen med fem gånger jämfört med traditionella antenner. Dessutom med en ökad kapacitet och till en lägre kostnad för konsumenten. Därmed blir det också möjlighet att brygga den digitala klyftan och skapa lönsam täckning på platser där det tidigare varit ekonomiskt oförsvarbart.

Mobax Group är känt för att leverera professionella och högkvalitativa ingenjörs-, projekt- och tekniska tjänster till telekom-nätverksoperatörer och företagskunder i Afrika, vilket främjar geografisk och teknisk diversifiering.

Vi är övertygade om att samarbetet med RI kommer att ge oss ytterligare en konkurrensfördel när vi går in på den nordamerikanska marknaden. Vår affärsfilosofi bygger på att tillhandahålla kvalitets- och kostnadseffektiva tjänster till våra respektive kunder”, säger Marius van Wyk, CTIO Mobax Group.

För mer information kontakta:
Dusyant Patel, vd Radio Innovation, tel. 0763-41 42 12 eller e-post: dusyant@radioinnovation.net

About us:
RI's modular antenna is developed to reduce RAN Total Cost of Ownership for MNOs enabling quality and capacity in urban markets and coverage in underserved markets.

Taggar: