• Radisson Blu/

Wolfgang M. Neumann – ny Executive Vice President & Chief Operating Officer för Rezidor Hotel Group

Wolfgang M. Neumann (49) tar over som Rezidors nya Executive Vice President & Chief Operating Officer från och med 9 maj 2011. Han efterträder Jacques Dubois som lämnar företaget av personliga skäl.

-        Med Wolfgang M. Neumann välkomnar vi en internationellt erfaren expert inom mötesindustrin till vårt team. Han har de yrkesmässiga kunskaper och den anda som krävs för att få vår verksamhet ska fortsätta växa och vara topp, säger Kurt Ritter, President & CEO för Rezidor.

Wolfgang M. Neumann som är österrikare, är utbildad vid Insead Management School (Frankrike), Cornell University (USA) och Hotel & Tourism Management Institute Klessheim (Österrike). Han har tidigare haft tjänsten som Chief Executive Officer för Arabella Hospitality Group i München. Nu kommer Neumann ansvara för de varumärkena som ingår i Rezidor Hotel Group med bland annat hotell i Malmö, hotell i Göteborg och i de 59 andra länderna. Dessförinnan arbetade han i över tjugo år inom Hilton International och byggde sin karriär från EAM- och GM- positioner på Hilton hotell i Bryssel, London, Paris och Frankfurt, till roller som Vice President Western & Northern Europe, Senior Vice President Scandic/Nordic Region, President UK & Irland, and President, Hilton Europe & Africa.

-        Jag är oerhört stolt över att få arbeta med Rezidor, som är ett av de mest dynamiska företagen i branschen. Jag ser fram emot attarbeta med alla i teamet och att vidareutveckla företaget till att vara till lags våra gäster, medarbetare och intressenter, kommenterar Wolfgang M. Neumann.

I sin roll som Rezidors Executive Vice President & Chief Operating Officer kommer Wolfgang M. Neumann att arbeta på huvudkontoret i Bryssel, och rapportera direkt till President & CEO. Han kommer också att ingå i Rezidors ledningsgrupp.

För mer information kontakta:
Angelica Montez de Oca, Manager PR & Communication The Nordics

D: +47 23 29 33 68

M: +47 94 88 18 61

angelica.montez@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group
Stockholm Waterfront Congress Centre och Radisson Blu Waterfront Hotel är en del av Rezidor Hotel Group, ett av världens snabbast växande hotellföretag. Rezidor Hotel Group har över 400 hotell i drift eller under utveckling med mer än 87 800 hotellrum i över 60 länder. Rezidors varumärken innefattar hotellkedjor som Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotel & Resorts, Park Inn och Country Inn & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika samt lojalitetsprogrammet Club Carlson för lojala hotellgäster. Genom ett världsomspännande licensavtal med italienska modehuset Missoni, driver och utvecklar Rezidor även Hotel Missoni.

Rezidor är sedan november 2006 listat på Stockholmsbörsen. Huvudsaklig aktieägare är Carlson Companies. Rezidor Hotel Groups huvudkontor är placerat i Bryssel, Belgien. För mer information om Rezidor, sök på www.rezidor.com

Taggar: