Radisson SAS lanserar gratis trådlöst bredband till alla konferensgäster

Som ett led i Radisson SAS strävan att göra varje vistelse smidig och problemfri lanserar nu kedjan gratis trådlöst bredband till alla konferensgäster på kedjans samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika. Redan 2005 var Radisson SAS första internationella hotellkedja i världen att lansera gratis trådlöst bredband till alla boende gäster. Återigen är Radisson SAS först när konceptet E@syConnect utökas till att också omfatta alla konferensgäster – även de som endast har en dagkonferens utan övernattning.

”Vi är angelägna att förutse affärsresenärernas behov”, säger Ole Sorang, marknadschef för Radisson SAS i Norden. ”Att kunna logga in till det egna företagets portal, kolla epost och ladda ned dokument är viktigt för våra konferensgäster, och vi erbjuder nu E@syConnect till alla våra gäster, även om de inte har en rumsbokning utan bara besöker oss över dagen. De flesta av våra hotell har trådlöst bredband så tillgång är inte begränsad till konferensrummet, man kan lika gärna logga in från lobbyn eller andra publika utrymmen.”

Inloggning sker med rumsnummer och namn för boende gäster, medan konferensgäster får ett användarnamn och lösenord vid incheckning. Säkerheten är hög med virusskydd och det är enkelt att koppla upp sig via VPN till sitt eget företags nätverk.