Radisson SAS Scandinavia Hotel i Göteborg - Sveriges Ledande Affärshotell

Radisson SAS Scandinavia Hotel i Göteborg har i World Travel Awards 2007 tilldelats priset för Sweden’s Leading Business Hotel. Det är 167,000 personer i den internationella resebranschen, varav 110,000 resebyråanställda, som röstat fram hotellet som bäst i Sverige.

World Travel Awards, av Wall Street Journal ansett som ”Resebranschens motsvarighet till Oscarsutdelningarna”, genomfördes för fjortonde året i rad tidigare i veckan. Priserna delades ut vid en ceremoni på The Sage Gateshead, Newcastle Gateshead i Storbritannien. Ceremonin TV-sändes av BBC World och bevakades av media såsom Condé Nast, Time Out samt The Guardian.

Malin Franck, hotellets vd, var på plats och tog emot priset. ”Det är fantastiskt kul att vi fått ett så fint erkännande från så många i branschen. Att just vi knep priset beror nog på att vi har ett sjusärdeles bra hotell med fantastiska medarbetare. Konkurrensen i branschen är stenhård så det är det där lilla extra som gör skillnad.” Radisson SAS Scandinavia Hotel, beläget vid Drottningtorget i hjärtat av Göteborg, har 349 rum varav 36 sviter.

Fler priser har regnat över Radisson SAS. World Travel Awards 2007 utsåg Radisson SAS Beitostølen Hotel till Best Ski Resort in Norway, samt Radisson SAS 1919 Hotel i Reykjavik som Islands bästa konferenshotell samt Islands ledande hotell alla kategorier.

Danish Travel Awards utsåg för tredje året i följd Radisson SAS Scandinavia Hotel i Aarhus till bästa hotell utanför Köpenhamn.

”Vi får erkännande efter erkännande, men vi vilar inte på våra lagrar för det”, säger Christian Gartmann, Area Vice President för Rezidor Hotel Group i Norden. ”Vi vet att vi får dessa priser bland annat för att vi sätter nya standarder inom branschen. Både gratis trådlöst bredband till alla övernattande gäster samt möjligheten att klimatneutralisera sin vistelse är än idag unika koncept i vår bransch.”

Utöver priserna i Norden tilldelades även ett flertal Radisson SAS-hotell pris i övriga Europa.