Radisson SAS utsedd till Nordens bästa hotellkedja – för fjärde gången i rad

Radisson SAS Hotels & Resorts rankas än en gång som Bästa Hotellkedja i Norden enligt undersökningen BDRC Nordic Hotel Business Guest Service 2007. Det är nu fjärde gången i följd som Radisson SAS röstats fram som största favoriten.

Undersökningen har genomförts bland 888 nordiska affärsresenärer och fokuserar på sex nyckelfrågor som tillsammans utgör mätindex för respektive varumärke; spontan omnämning, igenkänning, boende på hotell de senaste 12 månaderna, första eller andra val av hotellkedja, förstahandsval av hotell samt varumärkeslojalitet. I samtliga nyckelfrågor rankas Radisson SAS som nummer ett.

”Det är fantastiskt roligt att år efter år få denna bekräftelse från affärsresenärerna på att vi är bäst i Norden”, säger Christian Gartmann, Area Vice President för Rezidor Hotel Group i Norden. ”Det är hård konkurrens på hotellmarknaden så detta är en fin fjäder i hatten för alla medarbetare inom Radisson SAS, och ett kvitto på att det vi gör går hem hos resenärerna.”

Radisson SAS har idag 194 hotell i drift och under utveckling i 47 länder i Europa, Mellanöstern och Afrika. I Skandinavien finns idag 37 Radisson SAS i drift samt två hotell under utveckling; Radisson SAS Hotel i norska skidparadiset Trysil som beräknas öppna 2009, samt Radisson SAS Airport Hotel i Trondheim, också det med beräknad öppning 2009.

”Den feedback vi får från våra gäster visar att vi ligger i framkanten när det gäller service och bemötande. I dagens ofta hektiska tillvaro vill man som resenär känna sig hemma även när man är på resande fot, och att det helt enkelt ska fungera utan krångel,” säger Christian Gartmann. ”Vår uppmärksammade Yes I Can! attityd och vår 100% Guest Satisfaction Guarantee är därför högt uppskattade bland våra gäster.”

Rezidor var finalist i European Business Award i kategorin Customer Focus med sin Yes I Can!-filosofi som ett utmärkt exempel på gästservice. European Business Award är ett oberoende forum för att uppmärksamma framstående företagsamhet inom EU. Priserna delades ut i samarbete med Wall Street Journal.