50 000 såg Stafettvasan direkt!

– Ett mycket lyckat samarbete mellan Vasaloppet och Ramirent. Otroligt att så många följde loppet på vår kampanjsida och på Facebook, säger Kenth Sturesson Ramirents marknadschef.

Det var första gången Stafettvasan, ett av de mest populära loppen under Vasaloppets vintervecka, direktsändes. Sändningen varade i hela 8,5 timmar och nu finns utvalda klipp att se på stafettvasan.se.

Maskinuthyrningsföretaget Ramirent, värd och sponsor för loppet, producerar även hemsidan stafettvasan.se och stafettsidor på Facebook, Youtube, Flickr och Twitter. Givna mötesplatser för stafettlagen och alla andra som gillar Stafettvasan!

Stafettvasan är ett motionslopp för femmannalag, ett lopp med glimten i ögat där arbetskamrater, kompisar och släktingar är med om en fantastisk upplevelse i det klassiska Vasaloppsspåret.  I år deltog 800 företagslag, en ökning med 100 lag från förra året!

Heléne Levy, informationsansvarig Ramirent AB , tel 031-57 67 11.

Ramirent AB är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.