Ramirent sponsrar svensk damfotboll

Report this content

Ramirent har tecknat ett samarbetsavtal med Svenska Fotbollförbundet om ett officiellt partnerskap med Damlandslaget.

Som officiell partner får Ramirent marknadsföringsrättigheter, bland annat i samband med Damlandslagets hemmalandskamper. Sponsorskapet inleds i samband med starten av 2008 års fotbollssäsong.

– Jag tror mycket på vårt nya samarbete med Svenska Fotbollförbundet. Vi har goda erfarenheter av idrottssponsring som en del av vår marknadsföring, inte minst genom vårt fleråriga samarbetsavtal med Svenska Hockeyligan. Ramirent är ett företag i maskinuthyrningsbranschen, som av många uppfattas som en typisk mansdominerad företagsvärld. Genom sponsorskapet hoppas vi nå ut till fler kvinnor och förhoppningsvis även attrahera fler kvinnor att söka sig till vår bransch. Vi vill också vara med och stötta damfotbollen som växer kraftigt i Sverige, säger Ramirents vd Mikael Öberg.

– Vi är väldigt glada och stolta över att Ramirent väljer att ta det här steget, som innebär att de blir en stor och betydelsefull samarbetspartner till oss, säger Sune Hellströmer, generalsekreterare i Svenska Fotbollförbundet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Kenth Sturesson, marknadschef Ramirent AB, 031-57 84 28
Jan Larsson, marknadschef Svenska Fotbollförbundet, 08-735 09 34 eller 070-379 86 22