Ramirent vann pris för bästa integrerade marknadsföring!

Priset delas ut för de bästa integrerade marknadsföringskampanjerna i Västsverige under året som gått. Ramirent korades som guldpristagare för sin Ja-sägarkampanj. Shout Communication är idégivare.

Juryns motivering:
Guld-pristagaren i Marknadskronan 2011 har gjort ett grundligt arbete på flera nivåer – inte minst internt – och åstadkommit en klar modernisering och förtydligande av sitt varumärkeslöfte. En väl genomtänkt och konsekvent genomförd marknadsföringsprestation som bevisar att en begåvad marknadsförare kan lyfta ett företag till nya höjder.

- Det är fantastiskt kul att få den här uppmärksamheten och att en reklamkampanj riktad till företag kan vinna i konkurrens med konsumentreklam, säger Ramirents marknadschef Kenth Sturesson.

Marknadskronan belönar de företag/organisationer som gjort den bästa integrerade reklamen för den västsvenska marknaden. Tävlingen är medie- och branschoberoende, men integrerad. Det innebär att tävlande kampanjer ska ha varit publicerade i minst två olika kanaler. Vilka de två är kan dock variera och såväl annonsering, utomhusreklam, sociala medier och webb, TV- och radio samt events finns representerade.

Taggar: