• Ramirent AB/

Riskerna på Sveriges byggarbetsplatser måste minska! Ramirent gör skillnad med säkra maskiner, utrustning och kunskap.

Report this content

Maskinuthyrningsföretaget Ramirent bidrar till att minska riskerna för skador, sjukdomar och olyckor på Sveriges byggarbetsplatser med den unika satsningen Tryggare byggare.

Under året genomförs en stor kampanj över hela landet riktad till alla företag inom byggbranschen och deras anställda.

Hittills har cirka 5 000 personer inom byggbranschen besökt Tryggare byggare under den landsomfattande turnén. Intresset har varit stort och skyddsingenjörer, skyddsombud och utbildningar, t ex KTH och Byggnads, har hört av sig och vill arrangera särskilda aktiviteter med Tryggare byggare.

Den 7 november klockan 10-14 är Tryggare byggare på plats på Ramirents kundcenter i Hisings Kärra. Här kan besökaren lära sig mer om riskerna på byggarbetsplatsen (damm, buller, vibrationer, arbete på hög höjd, tungt arbete o s v) och framför allt vad man kan göra åt dem.

Kontaktpersoner:
Kurt Andersson, arbetsmiljösamordnare Ramirent AB, tel 070-374 56 32 eller
Fredrik Alfjärd, kundcenterchef Ramirent Hisings Kärra, tel 072-204 31 90

Läs mer på tryggare.byggare.se

Ramirent AB är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.

Taggar: