Ramsbury Invest AB ställer ut köpoptioner till H&M-gruppens vd och finanschef

Report this content

Ramsbury Invest AB, huvudägare i H & M Hennes & Mauritz AB, ställer ut 450 000 köpoptioner till Daniel Ervér, H&M-gruppens vd samt 340 000 till Adam Karlsson, finanschef. Optionerna är utställda på marknadsmässiga villkor och är baserade på en oberoende tredjepartsvärdering enligt Black & Scholesmodellen.

De utställda optionerna innebär ingen utspädningseffekt för H&M:s aktieägare eller kostnad för H&M-gruppen eftersom det sker mot Ramsbury Invest AB:s befintliga innehav. Varje option ger rätt att köpa en B-aktie i H&M till ett lösenpris om 168,26 kronor per aktie under ett år efter en treårsperiod från avtalsdagen, 15 februari, 2024. Daniel Ervér och Adam Karlsson betalar en premie till utställaren Ramsbury Invest om 11,63 kronor per option.

”Det är positivt att Daniel och Adam köper dessa optioner då det visar på deras långsiktiga engagemang och tro på H&M-gruppen,” säger Stefan Persson, styrelseordförande i Ramsbury Invest AB.

Kontaktperson:

Kristina Stenvinkel, Ramsbury Invest
stenvinkel@ramsbury.se

Ramsbury Invest AB är familjen Stefan Perssons privata helägda investmentbolag.