De vann sagobröllopet i Ramundberget ”En fjälldröm med skidor som går i uppfyllelse”

Report this content

Det blev Marie Öresjö och Johan Mattsson som, i stark konkurrens med 250 andra tävlande par, vann skidorten Ramundbergets bröllopstävling; att gifta ihop en längdskidåkare med utförsåkare. Den 11-13 april får paret uppleva ett riktigt sagobröllop till ett värde av 102 015 kronor. Allt inramat av äkta fjäll, bedårande natur och kärleken, lika stor till skidåkning som till varandra. Ramundberget bjuder även alla andra tävlande par, samt deras gäster, på den specialkomponerade bröllopstårtan och bubbel, om de väljer att gifta sig i Ramis.

” Vi älskar skidåkning lika mycket som varandra så detta är verkligen en sann fjälldröm som går i uppfyllelse”, berättar lyckliga paret Marie Öresjö och Johan Mattsson från Enebyberg, Danderyds Kommun norr om Stockholm. ”Vi firar 10år som par i år. Under åren har vi inte bara hunnit tävla i Vasaloppet och uppleva många fantastiska skidupplevelser där kombiskidåkning av både alpint och längd varit en självklarhet, utan vi har även fått två barn. Vi kunde knappt tro våra öron att det var vi som vann, att vår motivering verkligen förmedlade all den kärlek vi har för svenska fjäll, kombiskidåkning och de magiska orden som stavas tro, hopp och kärlek”.

Ramis bjuder även andra tävlande paren på bröllopstårta och bubbel

Sammanlagt tävlade 250 giftassugna par om att få hålla ett riktigt sagobröllop till ett värde av 102 015 kronor. En tävling där paren deltog genom att fria till varandra via nätet. Motiveringarna lästes sedan av en jury som till slut valde vinnarparet. Ett svårt arbete då många skickat in dikter, rim, teckningar och bilder; allt i kärlekens tecken.

” Det var ett svårt arbete att välja en vinnare eftersom alla bidragen berörde oss”, säger Bitte Nilsson, marknadschef Ramundbergets Alpina ”Därför har vi beslutat oss för att bjuda även de andra paren som var med och tävlade på bröllopstårta och bubbel om de bokar bröllop hos oss. Hela vår skidort vilar ju på kärlek allt sedan starten då paret Agaton och Brita öppnade sin varma familjära famn för hitresande skidåkare. Vi är nog minst lika peppade inför bröllopet här som det blivande brudparet”.

Att längd och alpint hör ihop, som ett gift par, är Ramundbergets motto

Ramundberget, som är en del av Funäsfjällen i Härjedalen har redan börjat förbereda bröllopsfestligheterna. Förutom att brudparet samt gäster får guidade kombiskidåkningsturer av både alpint och längd, specialkomponeras för närvarande en meny och bröllopstårta, med lokalproducerade och ekologiska råvaror, som sedan kommer att avnjutas i prisvinnande Restaurang Tusen - på 1000 meters höjd.  Brudparet kommer även få specialdesignade ringar signerade lokala designern Torgny Odén samt testa romantisk snöskotur till koppargruva med stalaktiter och stalagmiter för att ta några exempel.

• Se även pressbilaga1 med insända vinnarbidraget, faktaruta vinnarparet och Juryns Motivering

För mer information om Ramundberget samt högupplösta bilder kontakta:

Bitte Nilsson, Marknadschef Ramundbergets Alpina AB, 070-646 75 98, bitte.nilsson@ramundberget.se

För mer intervjumöjlighet med blivande brudparet kontakta:

tanja@greenwood.se Greenwood Communications, 0707-91 57 36

Ramundberget i Funäsfjällen (Härjedalen) är en genuin ursvensk fjällort som startade 1936 av äkta paret Agaton och Brita. Äktheten, litenheten och traditionen är nyckelord som värnas om och behandlas med respekt oavsett om man kommer för att avnjuta skidåkning under vintern eller något av de många vandringslederna under sommartid. Här finns idag 30 mil längdspår, 42 nedfarter, 9 liftar, Mickelinas värld, SPA, helikopterskidåkning, restauranger, golf, kanot, cykling och vandringsleder. Boendet består av ett fjällhotell samt fristående stugor. Mer information hittar du på www.ramundberget.se