Över 210 par har friat via nätet – succé att gifta ihop längd med utförsåkning

Report this content

Att gifta ihop längdskidåkning med utförsåkning blev en riktig succé för genuina skidorten Ramundberget, som nu lottar ut ett fjällbröllop till ett värde av 102 015 kronor. Redan har över 210 par friat till sin partner via nätet och fler anmälningar sker kontinuerligt. Sista dagen för inskickat tävlingsbidrag är den 17 februari vilket möjliggör ytterligare turturduvor att slå till under Alla Hjärtans-Dag. Bröllopsförberedelserna är redan igång med menybestyr och tillverkning av specialringar. Datum för pressresa är även satt, ett fåtal platser kvar.

”Aldrig hade vi kunnat hoppas på att så många vurmar för giftermål mellan längdåkning och utförsåkning”, säger Anders Östring vd Ramundberget, en del av Funäsfjällen i Härjedalen. ”Att längd och alpint hör ihop, som ett gift par, har alltid varit ett motto för Ramundberget. Därför är det en extra fröjd att läsa motiveringarna där parens kärlek till varandra är lika stort som kärleken till skidåkning och ren fjällnatur”.

Kombiskidåkningen; längd och alpint – blev vinterns stora trend

Förutom intresset för att få uppleva ett riktigt sagobröllop till ett värde av 102 015 kr har intresset också för kombiskidåkningen; där längdskidåkning kombinerad med utförsåkning verkligen tagit fart. Inte bara i internationella vintersportsevenemang på orten, utan även för vanliga skidintresserade besökare som under kommande veckor också kommer att följa bröllopsförberedelserna från första parkett.

” Specialdesignade ringar signerade lokala designern Torgny Odén samt komponerandet av både meny och tårtan är redan igång. Även här har man utgått från giftermålet mellan längd och utförs. Nu hoppas vi självklart att fler än bara vinnarparet inspireras av genuina, rena fjällen och låter romantiken spira”, avslutar Anders Östring.

Pressresan är satt till helgen 7-10 mars, det finns ett fåtal platser kvar och vid intresse är det först till kvarn som gäller.

Pressbilder finns att tillgå genom länken:

Login: press / press

Vid anvädning av pressbilder ange: Foto Pressbild Ramundberget Fotografens namn finns under informationsfliken.

Länkar till onlinetävlingen

Länk till Facebooktävlingen hittar du här>

Länk till onlinetävlingen på hemsidan hittar du här>

Länk till bröllopsprogrammet hittar du här>