VD-byte på Ramundberget 16 januari 2014 – Marie Thorslund tar över skidorten

Report this content

Den 16 januari får Ramundberget en ny vd, i tre dagar. Marie Thorslund, som annars är delägare och creative director för kvinnliga nätverket 4good.se, blir då chef för skidorten i Härjedalen. Under vd-bytet sätts allt under lupp, något Ramundbergets nuvarande vd Anders Östring ser fram emot med spänning.

”Det här är en dröm som går i uppfyllelse”, säger Marie Thorslund, blivande vd för Ramundbergets Alpina ab. ”Även om det endast är för några dagar som jag styr och ställer på skidorten är det mycket att sätta sig in i redan nu. Vad som behöver utvecklas ytterligare och vad som fungerar bra återkopplar jag vidare sedan när veckan är avslutad”.

Marie Thorslund som idag är delägare och creative director på Sveriges största kvinnliga nätverk; 4good, har sedan barnsben haft en dröm att bli chef över en fjällort. Ramundberget blev ett naturligt val då man delar samma filosofi; möte och värdskap i fokus liksom en hälsosam livsstil kantad av positiv energi. Marie fortsätter:

”Vi är idag 20 000 liksasinnade inom vårt nätverk som vill sprida solsken, pepp och inspiration och att drömmar kan gå i uppfyllelse. Något som också upplevs direkt när man anländer till Ramis. Vi hoppas kunna förmedla detta under 16-19 januari, då vi även bjuder in medlemmar på en spännande 4good SkiCamp. Förutom skidskola, blir det middag på 1000 meters höjd med matinspiratören Lisa Lemke, träning med grymma Leila Söderholm och yogaprofilen Jennie Liljefors”.

VD-byte helt nytt för Ramundberget – hoppas fler nätverk och företag inspireras

”Vi har aldrig gjort något liknande tidigare”, förklarar Anders Östring, nuvarande vd Ramundbergets Alpina ab. ”Många gånger blir man hemmablind gällande rutiner och idéer för sin verksamhet. Nu får vi in helt nya ögon vilket vi också hoppas kan leda till nya perspektiv för verksamheten”.

Under hösten har Marie Thorslund praktiserat hos vd Anders Östring. Allt för att få en helhetsbild för verksamhetens många delar. Förutom hotellet på Fjällgården stugor och lägenheter, finns restaurangerna Mor Britas, Agaton, Solbrännet, Rudolf, Ösjöstugan, Restaurang Tusen och ett Fjäll-Spa. Skidorten har både alpina nedfarter och längdspår. En ny stollift byggs för tillfället och öppnas till jul. Skidorten bokas av barnfamiljer skidklubbar, företag, privatpersoner och landslag inför tävlingar och OS. En omfattande verksamhet som kräver lika delar organisation som kärlek för äkta svenska fjäll.

”Helt klart är detta en stor utmaning inte bara för Marie utan även för mig som vd. Kanske kan vårt sätt också inspirera andra nätverk och företag att hitta synergier via den här typen av vd-byten. Vi välkomnar alla som är intresserade av liknande aktiviteter med oss att höra av sig”, avslutar Anders Östring.

4good SkiCamp går av stapeln vecka 3, den 16-19 januari 2014. Alla kan bli medlemmar i nätverket som är gratis. Mer information om SkiCamp finns här>>

För ytterligare frågor, högupplösta bilder samt intervjuer kontakta:

Anders Östring, vd Ramundbergets Alpina ab, 070-338 26 00, anders.ostring@ramundberget.se

Marie Thorslund, delägare & creative director 4good.se, 073-901 59 18, marie.thorslund@4good.se

Om Ramundberget

Ramundberget i Funäsfjällen (Härjedalen) är en genuin ursvensk fjällort som startade 1936 av äkta paret Agaton och Brita. Äktheten, litenheten och traditionen är nyckelord som värnas om och behandlas med respekt oavsett om man kommer för att avnjuta skidåkning under vintern eller något av de många vandringslederna under sommartid. Här finns idag 30 mil längdspår, 42 nedfarter, 10 liftar, Mickelinas värld, SPA, helikopterskidåkning, restauranger, golf, kanot, cykling och vandringsleder. Boendet består av ett fjällhotell samt fristående stugor. Ramundbergets Fjällgård är ansluten till Svenska Turistföreningen. Totalt erbjuder Ramundberget idag 1300 bäddar. Mer info hittar du på www.ramundberget.se

Om 4good

4good är Sveriges största kvinnliga inspirationsnätverk med över 20 000 likasinnade medlemmar. 4good vill inspirera till att drömmar förverkligas, stora som små. 4good möter sina medlemmar på events som inspirationskvällar och resor samt på sociala plattformar på nätet. Medlemmen i 4good är en nyfiken, social och medveten kvinna mitt i livet som bor i storstad. 4good är för sina partners ett engagemangsmedia för varumärken som vill fördjupa och stärka sin relation med den kvinnliga målgruppen; och på så vis skapa goda ambassadörer. Mer info hittar du på www.4good.se

Taggar: