Ranplan Group AB (publ) rekryterar John Watson som ny CFO

Efter en omfattande rekryteringsprocess har Ranplan utsett John Watson till ny CFO. Han kommer ersätta Chris Caswell från och med 1 juli 2019. Chris Caswell kommer stötta John Watson under en övergångsperiod för att sedan gå i pension.

– Vi tackar Chris Caswell för hans insatser de senaste åren, vilka har innefattat litsning av bolaget på Nasdaq First North i juni 2018. Vi är också väldigt tillfreds över att ha lyckats rekrytera en sådan erfaren medarbetare som John Watson, säger Alastair Williamson, vd i Ranplan Group AB.

John Watson kvalificerades som Auktoriserad revisor 1991 och arbetade därefter flera år som revisor innan han, mellan år 2000 och 2015 var finansdirektör för IFG Group PLC i Storbritannien, vilket omfattar Storbritanniens ledande leverantör av själv-administrerande pensionsplattform, samt en av Londons mest ansedda kapitalförvaltare.

Innan detta arbetade John inom hotell- och servicesektorn mellan 1994 och 2000. De fyra sista åren var som europeisk finanschef på en av Marriott Internationals två Europa-divisioner.

Mellan 2015 och 2016 var Watson COO i den reglerade delen av Equiniti plc.

Sedan 2016 har Watson varit vd på CFO & More samt innehaft flera icke-verkställande styrelseuppdrag.

Alastair.Williamson@ranplanwireless.com

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North

Denna information är sådan information som Ranplan Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades av ovanstående kontaktperson för offentliggörande den 14 juni 2019 kl 18.00 CET.