Ranplan rekryterar Commercial Operations Director

Efter en omfattande rekryteringsprocess kan Ranplan meddela att Anthony Sutton rekryterats till den nyligen utformade rollen som Commercial Operations Director. I denna roll som sträcker sig över alla kommersiella aktiviteter globalt, kommer Anthony Sutton bidra till att företagets tillväxtplaner genomförs. Han kommer att vara baserad i Cambridge.

Till bolaget tar Anthony Sutton med sig över 20 års erfarenhet inom internationell försäljning och marknadsföring inom telekomindustrin. Under åren har han arbetat i Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Europa och Asien. Han kommer närmast från rollen som VP Sales and Marketing på Cobham Wireless i UK, vilket föranleddes av flera seniora sales och marketing-roller på Aerial Facilities, Axell Wireless, Amphenol Jaybeam och Megger (tidigare AVO).

– Jag ser fram emot att bli en del av Ranplan i dessa spännande tider. Jag kommer arbeta hårt med det globala teamet för att hitta och kapitalisera på nya kommersiella möjligheter och utveckla nya lösningar på att stötta vårt ekosystem av kunder, säger Anthony Sutton, Commercial Operations Director på Ranplan Wireless

CEO Per Lindberg tillägger, – Vi är glada över få Anthony Sutton som tillskott i vår exekutiva ledningsgrupp. Hans internationella erfarenheter, kundexpertis och solida ledaregenskaper är behövliga i en sådan avgörande tidpunkt för telekomindustrin som helhet. Den kännetecknas bland annat av storskalig utrullning av 5G-nätverk, designade för att tillgodose ett helt spektrum av nya tillämpningar, vilka alla drar fördel av den ledande expertis, produkter och tjänster som Ranplan erbjuder.

Per Lindberg, interim CEO
E-mail: per.lindberg@ranplanwireless.com

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North