Ratos: Ratos årsredovisning 2017

Pressmeddelande 28 mars 2018

Denna information är sådan information som Ratos AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 mars 2018 kl. 09.00 CET.

Ratos årsredovisning för 2017, på svenska och engelska, finns nu tillgänglig på www.ratos.se i pdf-format.

Årsredovisningen i tryckt format kan även beställas på www.ratos.se.

Helene Gustafsson, IR-och presschef, tel: 08-700 17 98, email: helene.gustafsson@ratos.se

Kommande informationstillfällen från Ratos:
Delårsrapport januari-mars 2018                      3 maj 2018
Årsstämma 2018                                               3 maj 2018
Delårsrapport januari-juni 2018                        17 augusti 2018
Delårsrapport januari-september 2018             25 oktober 2018

Ratos är ett investeringsbolag som äger och utvecklar onoterade medelstora företag i Norden. Målet är att som aktiva ägare bidra till långsiktig och hållbar företagsutveckling i bolagen samt att genomföra värdeskapande transaktioner. Ratos portfölj består av 13 nordiska medelstora bolag där största branscher sett till omsättning är Industri, Bygg och Konsumentvaror/Handel. Ratos är noterat på Nasdaq Stockholm och har totalt cirka 12 700 medarbetare.

Ratos är ett investeringsbolag som utvecklar onoterade medelstora bolag med bas i Norden. Målet är att som aktiva ägare bidra till långsiktig och hållbar utveckling i bolagen. Ratos är börsnoterat och investerar kapital från egen balansräkning och har därmed en flexibel ägarhorisont. Ratos 12 bolag är indelade i tre affärsområden; Construction & Services, Consumer & Technology och Industry. Totalt sysselsätter bolagen cirka 12 300 medarbetare.