Kommuniké från extra bolagsstämma den 27 september 2024

Report this content

Extra bolagsstämma i Raytelligence AB ("Raytelligence" eller "Bolaget") hölls fredagen den 27 september 2024, kl. 14.00 på adressen RSM, Birger Jarlsgatan 57 B, 3 tr, i Stockholm..

Bolagsstämman fattade enhälligt beslut om att tillåta styrelsen att fatta beslut om en riktad nyemission.

Den extra bolagsstämman valde att godkänna styrelsens förslag om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission av aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, varigenom aktiekapitalet ska öka med högst 547 000,03 kronor genom emission av högst 1 367 500 stamaktier.

För giltigt beslut enligt förevarande förslag krävdes att det biträtts av aktieägare med minst nio tiondelar (9/10) av såväl de avgivna rösterna som de aktier som är företrädda vid bolagsstämman.

Samtliga beslut fattades enhälligt.

Av bolagets 16 584 745 utestående aktier, var 8 310 265, motsvarande 50,1 procent av aktierna representerade på stämman.

Stockholm 30 september 2024

Denna information är sådan information som Raytelligence AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 08:15 CET den 30 september 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ben Hedenberg, CFO, Raytelligence AB
E-post: ben.hedenberg@raytelligence.com
Telefon: +46 (0)8-551 160 90

Erik Forsell, IR, Raytelligence AB
E-post: erik@brcf.se
Telefon: +46 (0)73-417 50 90

Kort om Raytelligence

Kort om Raytelligence

Raytelligence är ett investeringsbolag vars nyckelstrategi är att identifiera och slutföra kombinationsaffärer med verksamheter inom någon av följande sektorer bioteknik & läkemedel, fordonsindustri, finansiella tjänster, kommunikationsteknik, livsmedelsteknik, spjutspetsteknologier och mediasektorer i Europa, Amerika och Asien som kan dra nytta av vår ledningsgrupps omfattande erfarenhet och operativ förmåga, även om företaget förbehåller sig rätten att utöva en förvärvsmöjlighet i alla företag eller branscher. Raytelligence är noterat på NGM Nordic SME. Bolagets mentor är Black River Corporate Finance AB, +46 (0)73-417 50 90.