Financial Times listar Readly som ett av Europas snabbast växande företag

När Financial Times för tredje året i rad listar de 1000 snabbast växande företagen i Europa rankar Readly på topp 200 och som näst snabbast växande bolag i Sverige med en tillväxt på 723 procent.

Företagen som rankas på FT 1000-listan har blivit utvalda baserat på tillväxt, antal anställda och vinst mellan åren 2014 och 2017. Den fullständiga rapporten "FT 1000: Europe’s Fastest Growing Companies" publiceras den 25 mars.

Readly rankar i det övre skiktet, plats 186, på den övergripande listan och hamnar på topp 10 inom sin kategori. Företagskategorin Media listar totalt 21 europeiska företag och Readly rankas som sjunde snabbast växande inom kategorin.

Jörgen Gullbrandson, vd på Readly, kommenterar FT 1000 rankningen:
“Att vi nu blir utnämnda till ett av Europas snabbast växande företag är ett erkännande för det digitala magasinet och visar att marknaden börjar mogna. Det har pratats mycket om digitala film- och musiktjänster under åren och därför är jag glad att kunna notera att topplaceringarna i Sverige går till tjänster som driver innehåll och utvecklingen av det framåt.”

Rankning i Sverige FT rankning Företag Tillväxt
1 161 Storytel 794%
2 186 Readly International 723%
3 222 Bidtheatre 626%
4 322 Stillfront Group 471%
5 386 Apotea 421%
6 428 Epidemic Sound 398%
7 482 Trustly Group 362%
8 516 G5 Entertainment 337%
9 517 Bannerflow 337%
10 537 ArcE-Commerce 325%
11 623 Wiraya Solutions 283%
12 676 CLX Communications 262%
13 699 Instantor 252%
14 729 Adtraction Marketing 241%
Höjdpunkter 2018:

- I november lanserade företaget, Readly Ads, en annonsprodukt för digitala magasin.
- I november ökade Readly expansionstakten och lanserade i Nederländerna.
- Under september lanserade företaget produkten “Readly Exclusive” en ny satsning på exklusivt innehåll.
- I augusti stod det klart att Swedbank Robur Ny Teknik och Zouk Capital gick in med 100 miljoner kronor i bolaget.
- Readly är idag den ledande aktören för digitala magasin i Europa och finns tillgänglig på samtliga marknader.

Taggar: