Mats Brandt utsedd till permanent VD för Readly

Readly International AB (publ), den europeiska marknadsledaren inom digitala prenumerationer av magasin och tidningar, tillkännager idag att Mats Brandt har utsetts till permanent koncernchef och VD för Readly från och med 20 maj. Mats Brandt har verkat som tillförordnad VD sedan 31 januari 2022.

– Mats har visat en djup förståelse för vad Readly behöver i termer av ledarskap och strategisk inriktning. Han har gjort ett utmärkt jobb för att driva verksamheten framåt och kommer att fortsätta att tillhandahålla den ledning och expertis som krävs för att guida Readly genom nästa fas mot accelererad innovation och lönsamhet. Jag är glad över att han tar över VD-rollen på permanent basis, säger Patrick Svensk, styrelseordförande.

Mats Brandt har en bred erfarenhet från VD-positioner på många framgångsrika företag i Sverige och internationellt såsom Hemnet och Euroflorist, och i ledande roller för Live Nation Entertainment.

– Det är ett privilegium att bli utsedd till permanent VD för Readly och jag ser verkligen fram emot möjligheten att fortsätta leda teamet när vi går in i en ny spännande fas som bolag. Jag kommer även i fortsättningen behålla fokuset på att vara en katalysator och möjliggöra för denna starka organisation att leverera stort värde till våra intressenter, säger Mats Brandt, interim VD på Readly.

För mer information, vänligen kontakta:
Linnéa Aguero, Head of PR & Communications Readly
+46 72 503 32 31, linnea.aguero@readly.com

Denna information är sådan som Readly International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande tisdagen, 26 april 2022 vid 07.30 CET.

Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 7 500 magasin och tidningar, inklusive ePresses katalog. Readly har prenumeranter i mer än 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 1200 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av magasinindustrin. Under 2021 uppgick omsättningen till 466 MSEK. Sedan september 2020 är Readlys aktie noterad på Nasdaq Stockholm Midcap. För mer information, besök https://corporate.readly.com.