Meg Tiveus ny styrelseordförande i Readly

Meg Tiveus tillträder som styrelseordförande för svenska Readly. Ett företag som i media beskrivits som ett ”Spotify för svenska tidskrifter”. Mötet med Readly har förändrat Meg Tiveus läsvanor. Numera läser hon nya tidskrifter på sin surfplatta varje dag.

Readly har en enkel och sympatisk affärsmodell med stor potential att locka svenska och internationella tidskriftsläsare, säger Meg Tiveus. Som läsare av tidskrifter är jag frälst och älskar tjänsten. Tjänsten är lika tydlig och attraktiv för magasinsläsaren som Spotify är för den som lyssnar på musik.

Tidigare har Meg Tiveus varit vd för Svenska Spel, vice vd på Posten och divisionschef inom bland annat Åhléns-koncernen Holmen. Idag sitter hon bland annat i styrelsen för Swedish Match, Cloetta AB, Nordea Fonder, Arkitektkopia AB, Folktandvården AB och Björn Axen AB.

– Meg Tiveus är en synnerligen rutinerad företagsledare och ett ytterst kompetent styrelseproffs, säger Per Hellberg vd på Readly. Hon har ett brett kontaktnät inom näringsliv likväl som kultur och vi är glada att hon tagit sig an uppdraget. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans i detta snabbväxande företag och bli världsledande inom digitaliseringen av tidskrifter.

Meg Tiveus

E-post: meg.tiveus@telia.com