Mobiloperatören 3 i samarbete med Readly: Läs över 100 tidskrifter i mobilen med Readly

Readly, som idag erbjuder över 100 svenska magasin och tidskrifter i digital form för 99 kronor per månad, inleder ett samarbete med mobiloperatören 3. I ett första steg tar parterna fram förmånliga och unika erbjudanden för 3s abonnenter.

Readly har kallats ett Spotify för tidskrifter. Appen samlar i dag över 100 svenska tidskrifter som läsaren får tillgång till för 99 kronor per månad.
Bland titlarna återfinns exempelvis Veckans Affärer, Plaza Kvinna, Allt om historia och M3.

Readly lanserades i Sverige i mars i år och är den första digitala tjänst att erbjuda ett brett utbud av tidskrifter till ett fast pris. Abonnenten kan läsa sina tidskrifter antingen på sin läsplatta eller på sin smarta mobil.

–  Vi tror på att läsa digitalt. Våra kunder är mobila och med Readly får våra kunder tillgång till över 100 olika tidningstitlar direkt i mobilen eller surfplattan. Så här långt har vi inte sett någon motsvarighet till den här tjänsten. Viktigt för upplevelsen är att appen är lätt att använda och det tycker vi att Readly uppfyller med råge, säger Richard Feigin, produktansvarig Internet & partnertjänster på 3.

Readly erbjuder sina abonnenter en enkel och smidig tillgång till magasin och tidskrifter. För förlagen är Readly ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att göra resan från papper till en digital affärsmodell. Dessutom slipper förlaget utvecklingskostnaden för en app, som många gånger uppgår till hundratusentals kronor.

–  Vi vill öka läsandet och samtidigt skapa en lönsam affär för förlagen. Ett av våra ledord är enkelhet vilket har lett till en snabb och uppskattad app. Vårt samarbete med 3 ser vi som en bekräftelse på att vi har valt rätt väg, säger Per Hellberg, vd för Readly International AB.

För mer information, kontakta:

Per Hellberg, vd Readly International AB, 070-910 74 10, per.hellberg@readly.com
Erik Hörnfeldt, kommunikationsdirektör 3, 0735-33 7404, erik.hornfeldt@tre.se

Taggar: