Nu lanseras svenska poddar på Readly

En månad efter lanseringen av brittiska poddar har magasin och tidningsappen Readly nu utökat sin poddsatsning med nio poddar från fem svenska förlag. Poddarna som är kopplade till respektive magasin täcker ett flertal kategorier, från vetenskap till sport och nyheter.

I mitten av juni lanserade Readly poddar i samarbete med tre brittiska förlag som tillgängliggjorde 25 poddar. Nu expanderas satsningen då fem svenska förlag släpper nio populära poddar på plattformen, bland annat Filterpodden,  Språktidningens podd och Modern psykologi-podden.

– Vi är glada att kunna bredda vårt utbud och välkomna svenska poddar. Det möjliggör för oss att samla fler insikter om hur användare kombinerar läsning av titlar med lyssning av tidskriftspoddar. Fokuset är att förbättra värdet vi tillför prenumeranter och öka användningen av Readly-appen, bland annat genom att stärka innehållsupplevelsen och attrahera nya målgrupper, säger Mats Brandt, vd på Readly.

Språkintresset i Sverige verkar vara omättligt. Med hjälp av Readly får vi möjligheten att nå ut till en ny och bredare publik med våra populära poddar, säger Anders Svensson, chefredaktör på Språktidningen.

Poddar på Readly från förlagen Stiftelse Forskning & Framsteg, OK-Förlaget Aktiebolag, Vetenskapsmedia i Sverige AB, Springtime Publishing AB, Offside Förlag AB:

1. Forskning & Framsteg - Forskning & Framsteg: Samtal (Vetenskap)
  2. Forskning & Framsteg - Forskning & Framsteg: Artiklar (Vetenskap)
  3. Vi Bilägare - Vi Bilägares Podcast (Bilar och Motor)
  4. Klassiker - Studio Klassiker (Bilar och Motor)
  5. Modern Psykologi - Modern psykologi-podden (Vetenskap)
  6. Språktidningen - Språktidningens podd (Vetenskap)
  7. Runner's World SE - RW-podden med LG & Peppe (Löpning, Cykling och Fitness)
  8. Filter - Filterpodden (Nyheter och Politik)
  9. Offside - Offside podcast (Sport)

Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 7 500 magasin och tidningar, inklusive ePresses katalog. Readly har prenumeranter i mer än 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 1 200 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av magasinindustrin. Under 2021 uppgick omsättningen till 466 MSEK. Sedan september 2020 är Readlys aktie noterad på Nasdaq Stockholm Midcap. För mer information, besök: https://corporate.readly.com/

Kontaktinfo