Över hundra brittiska tidskrifter nu tillgängliga i Readlys utbud

Pressmeddelande, Stockholm 27 mars 2014. Den digitala tidningstjänsten Readly innehåller från och med i dag också brittiska tidskrifter. De nya titlarna kommer automatiskt att dyka upp i appen hos de befintliga kunderna, och priset förblir 99 kronor per månad.

Readlys svenska kunder har redan i dag tillgång till både svenska och amerikanska tidskrifter. Erbjudandet stärks nu ytterligare när Readly lägger till över hundra brittiska titlar. Utbudet, som hela tiden kommer att utökas, omfattar från start bland annat Marie Claire, Look, Now och Wallpaper*.

Läsaren får tillgång till hela utbudet, inklusive tidigare utgåvor för ett fast pris på 99 kronor per månad.

­– Vi vet att många svenskar gärna läser utländska tidskrifter. Men det är inte helt enkelt att hitta ett bra utbud av brittiska tidskrifter, särskilt för den som bor utanför storstäderna. Dessutom är priserna höga i svenska kiosker och butiker. När vi nu introducerar brittiska titlar har vi från dag ett över hundra spännande titlar tillgängliga. Bäst av allt är att de kommer helt utan extra kostnad för våra kunder, säger Per Hellberg, vd för Readly International.

Samtidigt förändrar Readly villkoren för testabonnemang. För att ge nya kunder en fullständig bild av Readly kommer läsare att få tillgång till hela utbudet, inklusive äldre utgåvor, under en provperiod på fjorton dagar.

För fullständig lista över nya titlar, se http://www.readly.com.

För mer information, kontakta:
Per Hellberg, vd Readly International AB
070-910 74 10, per.hellberg@readly.com

I Readly får läsare obegränsad tillgång till över 400 magasin i en och samma app. Det är gratis att prova Readly under 2 veckor, och efter den perioden betalar du 99 kronor per månad. Antalet tidskrifter växer kontinuerligt, aktuellt utbud hittar du på http://www.readly.com.

Taggar: