Readly, den hållbara julklappen som fortsätter att inspirera året om

I år står den hållbara och återvunna julklappen i fokus, något som vi på Readly vill uppmärksamma. Readly, ett Spotify för magasin, är en perfekt klimatsmart julklapp till hela familjen.

Just nu kan nya användare testa Readly och få de två första månaderna för endast 19 kr (ordinarie pris 99 kr i månaden). Appen laddas enkelt ner via App Store eller Google Play. Upp till fem personer kan dela samma abonnemang som ger obegränsad läsning till över 3 000 titlar. En perfekt grön sista-minuten-klapp att ge bort till vem som helst!

Via Readly får användare både tillgång till internationellt välkända titlar som Vouge, Times Magazine och Forbes samt populära svenska magasin som Råd & Rön, Filter, Svensk Damtidning, Elle och Residence. Alla titlar går att ladda ner och läsa i offlineläge, en smidig funktion på resan eller på väg hem till familjen över jul.

Readly verkar för att fler ska få tillgång till kvalitativ läsning och samtidigt stötta magasinbranschen genom att distribuera innehåll på ett hållbart vis, där 70 procent av intäkterna går direkt tillbaka till förlagen. Att ge ut ett magasin med en cirkulation på ca 170 000 tar motsvarande 1 000 träd i anspråk (enligt Elle UK). Hos Readly publiceras tusentals av magasin varje månad utan att ta ett enda träd i anspråk.

Taggar:

Om oss

Readly är en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till närmare 5000 nationella och internationella magasin - allt i en app. Bolaget, som grundades av Joel Wikell i Växjö 2012, är idag en ledande aktör inom digitala magasinprenumerationer i Europa med användare på 50 marknader. I samarbete med 800 förlag över hela världen digitaliserar Readly magasinindustrin. Vårt syfte är ta magasinens magi in i framtiden så att kvalitativt innehåll förblir något som upptäcks och lever vidare. Under 2019 distribuerade Readly över 120 000 utgåvor av magasin och tidningar som har lästs 83 miljoner gånger. www.readly.com