Readly rekryterar internationell säljare från Bonnier

Readly International har värvat Joakim Bergman till en nyinrättat befattning som försäljningschef för Europa och Asien. Hans jobb blir att hjälpa till med att driva den fortsatta internationella expansionen efter USA och Storbritannien.

Joakim Bergman har en lång erfarenhet av svensk och internationell media. Han kommer närmast från ett jobb som Sales Director Asia Pacific för Mag+ och International Licensing Manager Asia & The Middle East för Bonnier International Magazines AB. Han har mer än tio års erfarenhet från Bonnier-koncernen och har tidigare bland annat arbetat som vd för dotterbolaget Producenterna, som marknadschef för Veckans Affärer och som marknadschef för radiokanalen Mix Megapol.

– Papperstidningarnas betydelse har minskat under flera års tid. Samtidigt har det digitala utbudet drunknat i populära men väldigt breda tjänster som iTunes, Google Play och Windows Store.
Readly löser den knuten och skapar läslust och ett enkelt och överskådlig sätt att läsa tidningar. Det ska bli väldigt spännande att vara med och fortsätta ta Readly ut i världen, säger Joakim Bergman.

Joakim Bergman tillträdde sitt nya jobb på Readly International förra veckan och hans uppgift blir att hjälpa till med att driva internationaliseringen av den svenska digitala tidskriftstjänsten vidare efter USA och Storbritannien.

­– Redan när Readly lanserades i Sverige i början av förra året var ambitionen att bygga ett globalt företag.
Joakim har en gedigen erfarenhet av den internationella mediemarknaden och han kommer att vara ett värdefullt tillskott när vi nu fortsätter att växa internationellt, säger Readly Internationals vd Per Hellberg.

Readly finns sedan i November i USA och kommer att lanseras i Storbritannien under våren. Som VD har Readly rekryterat Ranj Begley, som även hon började arbeta för Readly denna vecka och som tar med sig en lång erfarenhet från den brittiska förlagsbranschen. Nu senast som client services director inom Dovetail Services.

För mer information, kontakta:
Per Hellberg, vd Readly International AB
070-910 74 10, per.hellberg@readly.com