Readly stärker organisationen

Readly fortsätter att stärka sin internationella marknadsorganisation. Annika Ismarker har anställts om nordisk marknadschef och Richard Feigin har anställts som global director of commercial partnerships.

Annika har mångårig erfarenhet från den svenska tidskriftsmarknaden. Hon var marknadschef för VeckoRevyn mellan 2008 och 2013. I den rollen arbetade hon mycket med sociala medier och digitala kanaler. Hon belönades med Tidskriftspriset från Sveriges Tidskrifter år 2009 för arbetet med VeckoRevyns lojalitetsprogram. Före Bonnier Tidskrifter och VeckoRevyn arbetade hon som marknadsansvarig på IDG.

– Jag älskar magasin och brinner för tidningsbranschen. Att få fortsätta jobba med branschen men på ett nytt och digitalt sätt är otroligt roligt. Readly är en fantastik tjänst som jag har känt till sedan starten och att få vara med i ett så här relativt tidig skede är utmanande och spännande, säger Annika Ismarker.

Richard Feigin kommer närmast från mobiloperatören 3 och en befattning som product manager internet & partner services. I den rollen var han med och förhandlade fram avtalet mellan 3 och Readly som innebär att operatören gör Readlys tidskriftstjänst tillgänglig för alla sina drygt 1,7 miljoner abonnenter.

Richard kommer nu att arbeta i Readly Internationals globala organisation för att etablera kommersiella samarbeten med partnerföretag runt om i världen. Exempel på tänkbara partners är flygbolag, mobiloperatörer och internationella hotellkedjor som vill erbjuda sina kunder ett högklassigt content.

– Jag har följt utvecklingen av digital läsning på nära håll under några år och Readlys modell tillhör helt klart framtiden för tidningar. Styrkan i tjänsten är att den är enkel att komma igång med oavsett vem användaren är. Det är som att läsa en tidning, säger han.

­– Vi är inne i en expansiv fas både i Sverige och internationellt och är mycket glada att kunna stärka vårt marknadsteam med all den erfarenhet som kommer med Annika och Richard, säger Readly Internationals VD Per Hellberg.

För mer information, kontakta:

Per Hellberg, VD Readly International AB
070-910 74 10, per.hellberg@readly.com

Annika Ismarker, Nordisk marknadschef Readly International AB
0708-575729, annika.ismarker@readly.com

Richard Feigin, global director of commercial partnerships Readly International AB
0723-876110, richard.feigin@readly.com

Taggar: