Readly tar bort utdelningspolicy och föreslår en extra aktieutdelning med 1,75 kronor per aktie

Readly International AB (publ) (”Readly” eller ”Bolaget”) tar bort sin utdelningspolicy och föreslår en extrautdelning om 1,75 kr per aktie. Besluten har tagits av bolagets styrelse, som gjort en översyn av bolagets finansiella utveckling och kapitalstruktur.

Styrelsen avser att så snart som möjligt kalla till en extra bolagsstämma för att fatta beslut om den av styrelsen föreslagna extrautdelningen.

Denna information utgör insiderinformation som Readly International AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom kontaktpersonens försorg, vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

För mer information vänligen kontakta:
Linnéa Aguero, Head of PR & Communications, +46 725 03 32 31, linnea.aguero@readly.com

Readly är en marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger kunderna obegränsad tillgång till 8 000 nationella och internationella magasin – allt i en app och till en fast månadskostnad. Readly har prenumeranter i 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 1 000 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av dagstidningar och magasin. Under 2023 uppgick omsättningen till 663 MSEK. Readlys aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser.  För mer information, besök https://corporate.readly.com