Readly topprankad på Deloitte Technology Fast 500 EMEA lista

Readly, den ledande digitala magasinstjänsten, kommer topp tio i Deloitte Global Technology Fast 500™ -ranking för EMEA 2018. – Readlys snabba tillväxt är bevis på att magasinsbranschen befinner sig i digital transformation. Vi är stolta över att leda förändringen tillsammans med förlagen och att få detta erkännande, säger Readly´s VD, Maria Hedengren.

Deloitte Global Technology Fast 500™ EMEA-program utser teknologiföretag som har uppnått den snabbaste tillväxtökningen i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) under de senaste fyra åren. Med en tillväxt på 7300 procent under 2014-2017, tog Readly en 10:e plats i Deloittes rankning, som släpptes denna vecka.

Maria Hedengren, VD för Readly, kommenterar placeringen: ”Intresset för digitala tidskrifter ökar bland konsumenter, utgivare, investerare och annonsörer. Och det är inte förvånande. Readly öppnar upp nya möjligheter för alla parter när vi gör kvalitetsinnehåll mer tillgängligt i och med digitaliseringen av tryck. Den totala globala magasinsbranschen är värd nästan 70 miljarder euro – vi planerar att hålla vår tillväxttakt på en hög nivå.”

Erik Olin, Partner, Audit and Assurance, Head of Clients & Industries, Deloitte Sverige kommenterar: "Det är jättekul att se Readly och de andra svenska bolagen på årets EMEA Technology Fast 500-lista! Det är återigen ett bevis på att svenska teknologiföretag gör bra ifrån sig internationellt sett. Att 46 av de svenska bolagen på listan återfinns på den övre halvan, betyder att det finns en förmåga här att både generera bra idéer och få dem att växa”

Readlys tillväxt och milstolpar under de senaste tolv månaderna:

2019 juni: Readly tar in 157 miljoner SEK i ny finansiering från Svenska och brittiska investerare.
2019 maj: Readly stärker sin position i Europa genom att lansera i Italien.
2018 november: Readly fortsatte den globala expansionen med lansering i Nederländerna.
2018 september: ”Readly Exclusive”, en ny satsning på exklusivt innehåll lanserades.
2018 augusti: Swedbank Robur och Zouk Capital investerar 100 miljoner SEK i Readly.

-slut-

Om Deloitte Global 2018 Technology Fast 500 EMEA-program
Deloitte Global Technology Fast 500 ™ EMEA-program är en objektiv bransch-rankning med fokus på teknologiekosystemet. Listan uppmärksammar teknologiföretag som har uppnått de snabbaste intäktsökningen i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) under de senaste fyra åren.

Programmet stöds av Deloitte Global Technology Fast 50-initiativ, som rankar snabbväxande teknologiföretag efter plats eller specifikt definierat geografiskt område och drivs av Deloitte Global Technology, Media & Telecommunications (TMT). Mer information om programmet finns på www.deloitte.com/fast500emea.

För sjuttonde året omfattade Technology Fast 500-programmet i EMEA över 18 länder, inklusive Sverige, Belgien, Frankrike, Finland, Tyskland, Italien, Nederländerna, Turkiet och Storbritannien. Årets vinnare valdes ut på grundval av en procentuell inkomsttillväxt för räkenskapsåret 2014 till 2017.

Taggar: