Readly välkomnar Radio Times - Storbritanniens ledande TV-, radio- och underhållningsguide

Readly, den europeiska marknadsledaren inom digitala magasin och tidningar, lägger till brittiska Radio Times i sin växande portfölj av magasin och tidningar. Den populära, välskrivna och tillförlitliga guiden, som handlar om de största namnen inom underhållning, är nu tillgänglig för Readlys prenumeranter.

Radio Times magazine hjälper över en miljon läsare att hitta det bästa inom TV, filmer och radio-innehåll varje vecka. Tidningen, som först publicerades 1923, har nästan 100 års samlad erfarenhet och är ledande sedan dess genom sin utveckling och sitt nytänk.

Med listor över 100 kanaler, dagliga rekommendationer från experter, plus ett särskilt avsnitt som fokuserar på att hitta de bästa sakerna att streama eller titta på on-demand, är Radio Times en oumbärlig veckoläsning och ett efterlängtat tillskott till Readlys breda portfölj med över 5000 tidningar och tidningar.
Detta är det senaste i en serie av framgångar för Readly, där högt profilerade titlar adderats till plattformen och stärkt bolagets ledande position inom digitala prenumerationer.

Vi är glada att välkomna Radio Times, känd genom alla tider som "landets underhållningsguide", och är populär bland hela familjen. Den är perfekt för att hålla dig uppdaterad om vad du ska lyssna och titta på, samt är ett bra komplement till andra tidningar och magasin som finns tillgängliga på vår plattform. Förlaget kommer dra nytta av en bredare räckvidd, en potentiell ny digital publik och unika insikter från Readlys data, säger Chris Couchman, Head of Content på Readly.

Radio Times är Storbritanniens främsta underhållningsguide, och vi är glada över att kunna utvidga vår räckvidd och rykte genom att gå med i Readlys tjänst för digitala prenumerationer. Vi kommer att kunna inspirera, informera och underhålla nya läsare med vår prisbelönta journalistik och oöverträffade tillgång till de största namnen inom TV, radio och underhållning, säger Dominic Murray, managing director på Radio Times.

Tidigare i år lade Readly till flera nationella skotska, walesiska och irländska tidningar till plattformen som ingår dess portfölj med över 5000 magasin och dagstidningar.

Radio Times är nu tillgängligt för Readlys globala publik som en del av prenumerationen.

För mediefrågor:
Linnéa Aguero
0725-03 32 31, linnea.aguero@readly.com

Readly är en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 5000 nationella och internationella magasin - allt i en app. Bolaget, som grundades av Joel Wikell i Växjö 2012, är idag en ledande aktör inom digitala magasinprenumerationer i Europa med användare på 50 marknader. I samarbete med 900 förlag över hela världen digitaliserar Readly magasinindustrin. Vårt syfte är ta magasinens magi in i framtiden så att kvalitativt innehåll förblir något som upptäcks och lever vidare. Under 2020 distribuerade Readly cirka 140 000 utgåvor av magasin och tidningar som har lästs 99 miljoner gånger. www.readly.com

Om Radio Times
Ägda av Immediate Media Co sedan 2011. Radio Times är Storbritanniens ledande auktoritet inom TV och radio och även världens äldsta TV- och radiotidskrift. Radio Times är Storbritanniens mest sålda kvalitetsmagasin och Storbritanniens största titel för prenumeration per vecka, med över 260 000 prenumeranter. RadioTimes.com har över 18 miljoner unika användare per månad och är därmed Storbritanniens snabbast växande dedikerade TV- och underhållningswebbplats. Radio Times gemensamma redaktörer, Tom Loxley och Shem Law, utsågs till Årets Redaktörer inom Underhållning vid British Society of Magazine Editors Awards 2020. Följ på Twitter @RadioTimes