Readly visar en hållbar digital affärsmodell för tidskrifter på Bokmässan

På Bokmässan i Göteborg visar Readly upp sin digitala plattform, tjänsten för digital distribution av tidningar och magasin. Readly är det största steget hittills för att hjälpa tidskrifter till en lönsam digital affärsmodell.

Readly kommer att vara en av deltagarna på det nya Digitala Torget på Bokmässan i Göteborg den 26-29 september. Vi kommer här att visa en väg framåt för tidningar och magasin som kämpar med att hitta en långsiktig och lönsam digital affärsmodell.

Readly lanserades i mars och har beskrivits som en digital tidningskiosk eller ett Spotify för tidskrifter. För läsaren innebär det en obegränsad tillgång till alla tidningar i sortimentet för bara 99 kronor per månad. Just nu finns 1050 utgåvor av 101 olika tidningar. Readly förhandlar med förlag och presenterar nya tidskrifter löpande. Och det går fort.

För förlaget är Readly en enkel och kostnadseffektiv väg att snabbt nå nya och gamla läsare med en digital tjänst utan att investera hundratusentals kronor och månader av arbete i appar för olika läsplattor och smarta mobiler. Förlagen attraherar digitala användare samtidigt som läsandet bland konsumenter ökar eftersom allt är tillgängligt på ett helt annat sätt än tidigare. Det tycker vi på Readly är en fantastisk utveckling.

–  För oss är det en självklarhet att medverka på Digitala Torget. Vi ser det som en del av vår uppgift att fortsätta driva förändringen i branschen och visa att det går att hitta en lönsam och hållbar affärsmodell när tidskrifter går från papper till en digital distribution, säger Ola Grahn, vd för Readly Sweden AB.

Under mässan kommer vi att demonstrera tjänsten och bjuda på insights kring framtidens tidningsaffär. Som journalist kan du komma förbi vår monter för en 3 månaders gratis prenumeration av Readly. Du är också välkommen till följande programpunkter:

Readly insights – framtidens tidningsaffär

Torsdag 26 september kl. 16:00 - 16:30
Medverkande: Per Hellberg
Ingår i entrébiljetten.

Readly – det nya sättet att läsa tidningar

Lördag 28 september kl. 14:00 - 14:30

Medverkande: Erik Sellström
Ingår i entrébiljetten.

Readly - det nya sättet att läsa tidningar

Söndag 29 september kl. 14:40 - 15:10

Medverkande: Erik Sellström