Återköp av aktier i ReadSoft - Flaggning

ReadSoft AB har från den 4 juni till och med den 10 november 2009 återköpt 2 320 172 B-aktier i bolaget till en genomsnittskurs om cirka 11,85 kronor.

Återköpen har skett med stöd av bemyndiganden av årsstämman den 22 april 2009 och extra bolagsstämma den 14 oktober 2009.

Det totala antalet aktier i ReadSoft uppgår till 32 487 940 och det totala antalet röster uppgår till 44 678 440. Bolagets innehav av egna aktier motsvarar cirka 5,2 % av röstetalet och cirka 7,14 % av bolagets aktiekapital.

Jan Andersson, VD
Tel: 0708 - 37 66 00 0708 - 37 66 00
Jan Bertilsson, CFO
Tel: 042 - 490 21 43 042 - 490 21 43
E-post:jan.bertilsson@readsoft.com

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com.