Coop Supermarkten i Nederländerna väljer ReadSofts SAP-certifierade lösning för automatisk fakturahantering

Coop Supermarkten i Nederländerna, en ledande organisation inom den holländska detaljhandelsindustrin, har investerat i ReadSofts automatiska fakturahanteringslösning för SAP. Lösningen från ReadSoft kommer att möjliggöra besparingar för Coop Supermarkten (Coop) samt förbättra bolagets kontroll över finansiella processer. Avtalet innefattar hanteringen av 680 000 fakturor årligen.

Genom att automatisera sin fakturahantering kan Coop hantera och boka alla fakturor i SAP med minimal manuell hantering. Coops kontor i Velp, i Nederländerna, hanterade tidigare pappers- och elektroniska fakturor manuellt samt av omodern programvara, vilket ledde till omfattande och tidskrävande processer.

Syftet med Coops projekt att automatisera sin dokumenthantering är att möjliggöra snabbare hantering, bokning och betalning av alla inkommande fakturor via ett integrerat system. Prisskillnader mellan beställningar och fakturor skall snabbt och enkelt upptäckas. Förutom detta ska programvaran vara användarvänlig för dem som arbetar med leverantörsfakturor och budgetfrågor.

ReadSofts fakturahanteringslösning för SAP ger Coop möjligheten att automatisera sin fakturahantering. -Vi har valt ReadSoft på grund av deras lösnings bevisade funktionalitet och vi behöver dessutom en hög hanteringshastighet så att vi kan garantera att allt flyter på som det ska, säger Jan van Boeijen, Finansansvarig på Coop i Nederländerna.

ReadSofts lösning har implementerats framgångsrikt och hjälper nu Coop att förbättra kvalitet, service och kundnöjdhet hos både leverantörer och kunder. Coop utvärderar för närvarande möjligheterna att automatisera andra dokumentrelaterade processer med ReadSofts lösningar.

-ReadSoft är väldigt glada att få hjälpa företag som Coop som vill förbättra sin effektivitet vad gäller fakturahanteringsprocesser, säger Jan Andersson, VD på ReadSoft AB. Vi ser fram emot att utöka vårt samarbete med Coop och att hjälpa dem att nå toppkvalitet inom automatisk dokumenthantering.

R
eadSoft AB
Jan Andersson, VD och koncernchef, ReadSoft AB
E-post: johan.holmqvist@readsoft.com