Franskt energibolag utökar användningen av lösningar från ReadSoft med order på ca 3,7 miljoner kronor

Ett franskt energibolag har bestämt sig för att utöka användandet av ReadSofts programvara. Bolaget har använt ReadSofts lösningar i flera år och efter noggrann utvärdering har man nu beslutat sig för att även rulla ut programvaran i andra delar av sin organisation. Ordern togs i slutet av september och är värd cirka 3,7 miljoner kronor.

Detta energibolag har använt ReadSoft i flera år för att automatisera sin fakturahantering inuti affärssystemet SAP. Lösningen innebär att ReadSofts programvara digitaliserar alla inkommande fakturor och läser in information från dem. Därefter matchas informationen på fakturorna mot inköpsordrar i SAP. Om fakturan stämmer med inköpsordern kan den läggas för betalning automatiskt. Om det finns avvikelser, eller om det inte finns någon inköpsorder, skickas fakturan elektroniskt till rätt person för godkännande.

- Vi är glada över att detta bolag har gett oss förtroende att ytterligare automatisera deras fakturahantering, säger Jan Andersson, VD på ReadSoft. I ekonomiskt osäkra tider som dessa, ser vi att många företag och organisationer ser över sina kostnader och interna processer. Våra lösningar är då ett bra sätt att effektivisera verksamheten och det är precis vad denna kund nu gör.

För mer information kontakta:

Jan Andersson, VD

Jonna Opitz, Informationschef

E-post:jonna.opitz@readsoft.com

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com .