Globalt kemiföretag utökar sin fakturahanteringslösning från ReadSoft via ett nytt avtal värt 2,5 MSEK

ReadSoft utvidgar sitt nuvarande fakturahanteringsavtal med ett av världens största kemiföretag. Det nya avtalet har ett värde på 2,5 MSEK och inkluderar lösningar och tjänster i flera länder.

Kunden använder ReadSofts SAP®-certifierade automatiska fakturahanteringslösning sedan många år och planerar nu att implementera denna lösning inom fler delar av koncernen för att ytterligare öka bolagets effektivitet. ReadSofts marknadsledande ställning, programvarans smidiga och nära integration med SAP och de välrenommerade erfarenheterna av att arbeta inom SAP-miljön var avgörande för kundens beslut att välja ReadSoft som leverantör.

-Våra lösningar hjälper företag till kostnadsbesparingar och rationaliserar fakturahanteringsprocesserna avsevärt, säger Jan Andersson, VD och koncernchef för ReadSoft. Utökningar av existerande samarbeten med våra kunder bevisar bärkraften i våra lösningar. Vi är övertygade om att denna kund kommer att nå sitt fakturahanteringsmål via en förstklassig global hantering av inkommande fakturor.

Jan Andersson, VD och koncernchef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com