• ReadSoft/

Globalt konsumentvaruföretag tecknar avtal värt 2,2 MSEK gällande konsulttjänster från ReadSoft

En världsledande livsmedelstillverkare kommer att använda ReadSofts Professional Services (programvarurelaterade konsulttjänster) för att optimera sin lösning för automatisk fakturahantering inför koncernens globala SAP-uppgradering.

ReadSoft har många gånger bevisat sin förmåga att snabbt och effektivt genomföra lösningsuppgraderingar med sömlös integration till SAP, vilket starkt bidrog till kundens utökade förtroende.

-Detta pågående partnerskap visar på en trend bland ReadSofts kunder att återinvestera i våra lösningar och tjänster efter att ha upplevt vår samarbetsvilliga inställning när det gäller konsulttjänster, säger Jan Andersson, VD och koncernchef för ReadSoft.
-Kunderna uppskattar våra tydligt definierade tjänster, som genom varje projektfas är utformade för att ge maximal nytta, i rätt tid och med minimalt med avbrott i verksamheten.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2010-12-29 kl 16:45.

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Jan Andersson, VD och koncernchef
Johan Holmqvist, Informationschef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77
johan.holmqvist@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som
fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.

Taggar: