Kommuniké från extra bolagsstämma i ReadSoft AB

ReadSoft har idag hållit extra bolagsstämma för beslut om incitamentsprogram för bolagets tillträdande verkställande direktör Per Åkerberg.

Stämman beslutade om möjlighet för tillträdande verkställande direktören Per Åkerberg att förvärva högst 67 000 av bolagets egna aktier. Priset per aktie ska motsvara den per överlåtelsedagen sist noterade betalkursen för aktien på NASDAQ OMX Stockholm.

Stämman beslutade om möjlighet för Per Åkerberg att teckna ett konvertibelt förlagslån genom emission av högst 500 000 konvertibler, löpande från och med den 12 december 2011 till och med den 11 juni 2015. Teckning av konvertiblerna ska ske till marknadsmässiga villkor. Konvertering till aktier kan ske fr.o.m. den 12 december 2014 t.o.m. den 27 maj 2015. Konverteringskursen ska motsvara 125 procent av den genomsnittliga senaste betalkursen för bolagets B-aktie under perioden fr.o.m. den 26 oktober 2011 t.o.m. den 1 november 2011.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2011-10-25 kl 16:00.

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Jan Andersson, VD och koncernchef
Göran Larsson, Styrelseordförande
Lars Hörberg, Bolagsjurist
Tel: 042 - 490 21 26 alt. 0708 - 37 66 53
E-mail: lars.hoerberg@readsoft.com
Johan Holmqvist, Informationschef
Tel: 042 - 490 21 98, alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som
fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.

Taggar: