Ledande detaljhandelföretag i Spanien investerar 5,4 MSEK i ReadSofts automatiska fakturahanteringslösningar i SAP®

Ett av de största detaljhandelsföretagen i Spanien har valt att investera i ReadSofts SAP®-certifierade fakturahanteringslösning. I första fasen kommer ReadSofts lösning att hjälpa kunden att automatisera sina leverantörsfakturor och framöver förväntas avtalet att utökas till att även inkludera andra bolag inom kundens koncern. Avtalet är värt 5,4 MSEK och affären tecknades under tredje kvartalet 2010.

Kunden, med etableringar över hela Spanien, har precis börjat använda SAP. I samband med detta ville man ha tillgång till den senaste och bästa teknologin för fakturahantering vilket ledde dem till ReadSofts världsledande automatiska fakturahanteringslösning. ReadSofts SAP-certifierade lösning kommer att hjälpa kunden att förbättra sin fakturahanteringsprocess, samtidigt som de även förbättrar sin undantagshantering och betalningsexakthet.

ReadSofts automatiska fakturahanteringslösning valdes för att den levde upp till kundens alla affärskrav och behov. Mer än femtio bolag i Spanien använder nu ReadSofts SAP-integrerade lösning vilket gör ReadSoft till Spaniens ledande företag för automatiska dokumenthanteringsprocesser inom SAP.

-Avtalet med detta viktiga detaljhandsföretag bekräftar att ReadSoft är referensföretaget för automatisk fakturahantering i SAP, säger Antonio García, VD för ReadSoft Spanien.
- Vi har under snart tio år sålt och installerat vår lösning i alla möjliga olika SAP-miljöer i Spanien och Portugal och vår erfarenhet och kunskap är extra värdeskapande för våra nuvarande och kommande kunder, avslutar Antonio García.

-ReadSofts lösningar levererar värde till alla sorters bolag och branscher. Denna gång är det ett stort detaljhandelsföretag som kommer att dra fördel av mer optimerade, tidsbesparande och kostnadseffektiva processer genom att använda vår SAP-certifierade lösning, säger Jan Andersson, VD och koncernchef för ReadSoft.
-Med detta avtal i Spanien fortsätter ReadSoft att positionera sig som det ledande företaget för automatisk fakturahantering på den iberiska halvön, avslutar Jan Andersson.

Jan Andersson, VD och koncernchef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.