Ledande försvarsföretag investerar 2,9 MSEK i ReadSofts programvara för automatisk fakturahantering

ReadSoft ska förse ett ledande försvarsföretag med en helhetslösning för fakturahantering, med smidig och sömlös SAP-integration. Avtalet, som är värt 2,9 MSEK och som tecknades under det tredje kvartalet 2010, innebär att kunden kommer att använda ReadSofts lösning för att automatisera hela fakturahanteringen – från rekvisition till betalning – och därmed effektivisera såväl arbetsflöde som affärsprocesser.

Genom att använda ReadSofts lösning ges kundens ekonomiavdelning ett komplett verktyg för hantering av arbetsflöde och processer inom fakturahanteringen. Detta innefattar hantering av rekvisitioner, attestering av inköp, automatisering av processen för inkommande fakturor, samt hantering av attesteringsprocessen för betalningar.

Företaget kommer att använda programvaran PROCESS DIRECTOR för att effektivisera hanteringen av organisationens alla rekvisitioner. Dessa kommer att automatiskt överföras till SAP-systemet för att sedan skickas vidare till rätt personer för godkännande med hjälp av fördefinierade processer. INVOICE COCKPIT Suite kommer användas för hantering av ett stort antal fakturor, rekvisitioner och reseräkningar per år. Programvaran är ett komplett, certifierat verktyg för automatiserad hantering av inkommande fakturor i företagets SAP-system, och matchar automatiskt fakturainformation mot inköpsorders och SAP masterdata.

-Det här avtalet är viktigt för ReadSoft eftersom det ytterligare stärker vår förmåga att försäkra företag om att de kan öka kontrollen över sin fakturahantering och inköpsprocess, kommenterar Jan Andersson, ReadSofts VD och koncernchef.
-Med möjlighet till smidig och sömlös integration med SAP, kan företag använda ReadSofts lösningar för att uppnå dramatiska reduceringar i processtid och -kostnader, minska antalet fel och effektivisera hela fakturahanteringen, avslutar Jan Andersson.

Jan Andersson, VD och koncernchef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.