Multinationell telekomjätte automatiserar fler fakturor med ReadSoft genom utökat avtal värt 2,8 MSEK

Efter att i flera år ha upplevt fördelarna med ReadSofts automatiska fakturahantering i delar av sin verksamhet, bestämde sig ett europeiskt multinationellt telekomföretag för att utöka sin licens för lösningen till att omfatta en större fakturavolym. Avtalet gäller fakturahantering i SAP och är värt 2,8 MSEK, samt undertecknades under det tredje kvartalet 2011.

ReadSofts programvara tolkar och förstår information från inkommande fakturor automatiskt. Informationen matchas och verifieras gentemot SAP, och om den stämmer exakt överens, kan fakturan godkännas automatiskt.

Förutom en ökad volym av hanterade fakturor, inkluderar det utökade avtalet med telekomföretaget ReadSofts MOBILE APPROVAL – ett tillägg till det elektroniska arbetsflödet som ger användarna möjlighet att godkänna eller avvisa fakturor på språng.

-Det är väldigt tillfredsställande att se att fler och fler av våra stora, multinationella kunder väljer att utöka sin användning av ReadSofts lösningar för automatisering av affärsprocesser, säger Jan Andersson, VD och koncernchef på ReadSoft.
-I dagens mobila samhälle ser vi även att fler organisationer till fullo drar fördel av flexibiliteten i vårt system, genom att använda det via webb och mobila enheter, avslutar Jan Andersson.

Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2011-10-17 kl 15:30.

Jan Andersson, VD och koncernchef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77
johan.holmqvist@readsoft.com

fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.