Multinationellt telekomföretag utökar användningen av ReadSofts programvara genom avtal värt 4,7 MSEK

Ett multinationellt telekomföretag med huvudkontor i Frankrike har beslutat att utöka sitt användande av ReadSofts programvara för automatisk fakturahantering genom en order värd 4,7 MSEK. Avtalet berör fakturahantering inuti SAP®.

Precis som många andra kunder började detta företag använda ReadSofts programvara i en begränsad del av koncernen. Men efter att ha sett de besparingar och affärsvärde som programvaran gav, har man nu beslutat sig för att använda lösningen även i andra delar av sin verksamhet.

ReadSofts fakturahanteringslösning tar emot inkommande fakturor oavsett om de kommer in på papper eller i elektronisk form. Informationen på fakturorna läses in och jämförs med inköpsordrar i kundens SAP-system. Lösningen innefattar även ett elektroniskt arbetsflöde för att godkänna fakturor.

-ReadSoft är väl rustat för att möta de krav som stora, multinationella företag ställer, kommenterar Jan Andersson, VD och koncernchef på ReadSoft.
-Många av dessa företag implementerar först vår programvara i en del av organisationen och rullar därefter ut den i andra delar. Det är mycket glädjande att se att denna kund är så pass nöjd att de nu vill utöka sin investering i ReadSofts programvara. Jag är övertygad om att de kommer att få stor nytta av våra lösningar även i andra delar av organisationen.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2010-12-27 kl 16:00.

Jan Andersson, VD och koncernchef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.