Nytt antal aktier i ReadSoft AB

Genom utbyte av konvertibler i ReadSoft AB har antalet B-aktier ökat med 83.000 aktier och antalet röster har ökat med 83.000. Efter ökningen uppgår det totala antalet aktier i ReadSoft till 33.227.440 varav 1.194.480 A-aktier och 32.032.960 B-aktier. Det totala antalet röster i ReadSoft uppgår till 43.977.760 röster. Aktiekapitalet uppgår efter ökningen till 3.322.744 kronor.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2014-07-31 kl 14.00.

Johan Holmqvist, Vice President, Corporate Communications

Kristin Widjer, Bolagsjurist
Tel: 042 – 490 21 29 alt. 0733 – 37 86 79
E-mail: kristin.widjer@readsoft.com

Om ReadSoft. ReadSoft förenklar verksamheten för företag och organisationer av alla storlekar genom automatiserad hantering av fakturor, kundordrar, avtal och övriga inkommande dokument. Lösningarna för automatiserad dokumenthantering, installerad hos kund eller i molnet, öppnar möjligheter för såväl riktigt stora som mindre och medelstora företag att konkurrera och växa genom förbättrade relationer med kunder och leverantörer, ökad effektivitet och kontroll över administrativa processer. ReadSofts lösning för elektronisk fakturahantering och e-faktura är världens mest använda. Den är helt integrerad med ERP-system från SAP och Oracle, och även flertalet ledande attest- och affärssystem. Sedan starten 1991 har företaget vuxit till en världsomspännande grupp, som erbjuder branschexpertis och support i 17 länder genom egna dotterbolag, och i fler än 70 andra genom sitt nätverk av lokala och globala parters. ReadSofts huvudkontor ligger i Helsingborg, och aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap-listan. För mer information, besök www.readsoft.se.