ReadSoft avslutar Q3 med att sluta avtal värt 6,5 MSEK med fransk mediekoncern

ReadSofts franska verksamhet har avslutat tredje kvartalet på ett bra sätt med tre stora affärer under de sista dagarna i september. Den senaste ordern kommer från en mediekoncern som har beslutat sig för att utöka sin användning av ReadSofts programvara. Ordern är värd cirka 6,5 MSEK.

ReadSoft France fortsätter sitt starka år med ännu en prestigefull order, denna gång från en stor fransk mediekoncern. Sedan en tid tillbaka använder företaget ReadSofts lösningar för fakturahantering inuti affärssystemet SAP. Nu vill de rulla ut programvaran till fler delar av organisationen för att ytterligare effektivisera sina interna rutiner.

-Vi har startat året mycket starkt i Frankrike och det är glädjande att se att denna trend nu fortsätter, kommenterar Jan Andersson, VD på ReadSoft. Detta är ännu en i raden av kunder som har använt vår programvara under en tid och nu vill investera ytterligare för att effektivisera andra delar av verksamheten.

För mer information kontakta:

Jan Andersson, VD

Jonna Opitz, Informationschef

E-post:jonna.opitz@readsoft.com

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för Dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com .