ReadSoft kontrakterar Andrew G. Pery för konsulttjänster inom strategisk marknadsföring

ReadSoft har ingått ett konsultavtal med Andrew G. Pery, VD för AGP Marketing Inc. Andrew anlitas för att bistå med rådgivning för att hjälpa Readsoft i utvecklingen av dess strategiska marknadsföring.

Andrew har mer än 25 års erfarenhet av marknadsföring och ledande positioner inom Enterprise Content Management och inom området för automatisk dokumenthantering. Andrew har haft ledande befattningar hos Microstar Software, Open Text, Hummingbird och Kofax. Han har en dokumenterad erfarenhet av att leda globala marknadsföringsteam, implementera marknadsföringsbudskap och produkt- positioneringsstrategier på koncernchefs- och styrelsenivå, för att på så vis kunna leverera bättre varumärkeskapital, kundlojalitet och aktieägarvärde.

-Efterfrågan för att automatisera dokumentintensiva affärsprocesser fortsätter att accelerera allt eftersom företag investerar i lösningar som bevisligen minskar driftskostnaderna samtidigt som de förbättrar kundservicenivån, säger Andrew G. Pery. Jag ser fram emot att ytterligare stärka ReadSofts marknadsledarskap och varumärkesvärde på marknaden för automatiska dokumenthanteringsprocesser, avslutar Andrew G. Pery.

-Vi är glada över att kunna knyta Andrew till ReadSoft så att han kan bistå oss i utvecklingen och genomförandet av våra strategiska marknadsplaner. Hans gedigna bakgrund som erfaren marknadschef ger oss en värdefull rådgivande expertis som kommer att bidra till våra marknadsföringssatsningar både strategiskt och operativt, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft.

Detta är en förkortad översatt version av det engelska originalpressmeddelandet som ni finner här

ReadSoft kan vara skyldigt att offentliggöra informationen i denna release enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 december 2012 klockan 10:00 (CET).

fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.