• ReadSoft/

ReadSoft lanserar sin senaste version av PROCESS DIRECTOR på den globala SAPPHIRE NOW/ASUG 2013 konferensen

ReadSoft, en globalt ledande leverantör av SAP-lösningar för automatiserade dokumentprocesser, meddelar idag att man lanserar PROCESS DIRECTOR 7.2 för SAP-marknaden. Den nya versionen av PROCESS DIRECTOR förstärker ReadSofts ledande position inom automatisk fakturahantering för SAP samt ger ytterligare stöd åt flera nya viktiga affärsprocesser. Deltagare på SAPPHIRE NOW/ASUGs årliga konferens som hålls på Orange County Convention Center i Orlando, Florida, USA, den 14-16 maj 2013, har den unika möjligheten att live få uppleva den senaste versionen av lösningen.

ReadSoft PROCESS DIRECTOR är den mest använda fakturahanteringslösningen för SAP. PROCESS DIRECTOR är integrerad i SAP och erbjuder ett arbetsflöde för automatiserad fakturaattestering, vilket utnyttjar våra kunders investering i SAP maximalt samtidigt som fakturahanteringskostnaderna minskas med upp till 80 procent.

ReadSoft PROCESS DIRECTOR är redan den ledande lösningen för automatiserad fakturahantering i SAP och tar nu ytterligare ett steg. Några exempel är förbättringar i betalningsprocesserna, enklare fakturaannulleringar och effektiviserad kommunikation med leverantörerna, enkel funktionshantering av multipla dokument, samt mängder av andra förbättringar baserade på vår stora erfarenhet av fler än 1 000 globala installationer i SAP. Användarna av PROCESS DIRECTOR 7.2 kan också se fram emot det nya stödet för bärbara enheter som surfplattor och liknande.

-Med PROCESS DIRECTOR 7.2 är vi säkra på att vi har det bästa erbjudandet i vår bransch för SAP-kunder och vi är angelägna att få visa upp den senaste releasen för deltagarna vid den globala SAPPHIRE/ASUG-konferensen. Fler kunder använder ReadSoft för att effektivisera sin automatiska fakturahantering än någon annan lösning och de kan nu använda samma beprövade lösning i andra affärskritiska processer för att ytterligare öka lönsamheten på sin SAP-investering, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft.

Detta är en förkortad och översatt version av det engelska originalpressmeddelandet som ni finner här:

Produkter eller namn på tjänster som nämns häri är varumärken som tillhör respektive ägare.

ReadSoft kan vara skyldigt att offentliggöra informationen i denna release enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 maj 2013 klockan 10.00 (CET).

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Johan Holmqvist, Vice President Corporate Communications
Tel: 042 - 490 21 98, alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com
Michael Henriksson, Vice President, Product and Business Management
E-post: michael.henriksson@readsoft.com
Patrik Fältman, Business Line Manager, Purchase to Pay Solutions
Telefon: +46 708 37 66 34
E-post: patrik.faltman@readsoft.com
Michael Haak, Product Manager, SAP products
E-post: michael.haak@readsoft.com