ReadSoft lanserar unik programvara för automatisering av affärsprocesser i SAP®

ReadSoft, leverantör av världens ledande programvara för automatisk fakturahantering och automatiserad dokumenthantering, lanserar nu på bred front PROCESS DIRECTOR; en unik plattform för hantering av fler processer i affärssystemet SAP®. PROCESS DIRECTOR är certifierad av SAP och programvaran hjälper användare till större kostnadseffektivitet, förbättrat dokumentflöde och kontroll, samt förkortning av den totala dokumenthanteringstiden.

PROCESS DIRECTOR ger företag och hela organisationer ett kontrollcenter som hanterar en rad olika processer i SAP-systemet. Plattformen PROCESS DIRECTOR levereras med en fördefinierad logik vilket gör att den enkelt kan användas för att hantera specifika processer för ett företag.

PROCESS DIRECTOR ersätter gamla kanaler, som telefon, e-post och papper. Plattformen omfattar viktiga och grundläggande affärsprocesser som hantering av fakturor, kundorders, följesedlar, leveransinformation, posthantering och mycket mer.

PROCESS DIRECTOR förbättrar även öppenheten i ett företag. Man kan övervaka processer, se alla relevanta transaktioner och enkelt ta sig an nya processer med minsta möjliga utbildningsinsats. Det här innebär bättre kontroll över informationsflödet, att man upptäcker fel i ett tidigt skede, samt minskar både kostnader och ineffektivt manuellt arbete.

”Redan under pilotfasen, såg vi stora effektivitetsvinster inom gemensamma servicecenters och större IT-avdelningar”, säger Peter Hörwing, försäljnings- och marknadschef på ReadSoft. ”ReadSoft gör återigen en stor teknisk landvinning som gör det möjligt att förfina kundens kärnprocesser och göra dem ännu mer effektiva på en konkurrensutsatt marknad. Redan idag har vi flera framgångsrika installationer över hela världen.”

”Vi är glada att se hur väl PROCESS DIRECTOR redan har uppfyllt kunders förväntningar i de första installationerna”, säger Carsten Nelk, VD för ReadSoft Lab – SAP Solutions. ”Det känns riktigt bra att våra kunder delar med sig av sina berättelser om hur enkelt de har nått sina mål med hjälp av PROCESS DIRECTOR.”

Detta är en förkortad version av ett engelskt pressmeddelande som finns att läsa på bolagets hemsida,

Läs mer om PROCESS DIRECTOR:

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Jan Andersson, VD
Peter Hörwing, Försäljnings- och marknadschef
Johan Holmqvist, Informationschef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77
johan.holmqvist@readsoft.com
Carsten Nelk, VD ReadSoft Lab – SAP Solutions
Tel: +49 162 289 59 72
carsten.nelk@readsoft.com